• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • Українською
  • English
Торговельно-економічне співробітництво
Опубліковано 16 червня 2023 року о 12:45

Кіпр розташований на перехресті трьох континентів - Європи, Африки та Азії, що надає острову стратегічне місце в регіоні Східного Середземномор'я. Кіпр є членом Європейського Союзу. Уряд Кіпру створює умови для залучення прямих іноземних інвестицій у традиційні сектори, як судноплавство, туризм, банківська справа, фінансові послуги. Водночас, урядом створюються умови для інвестування в нові сектори економіки країни, зокрема, енергетику, кіновиробництво, інвестиційні фонди, освіту, ІТ-сектор.

Правова система базується на загальному праві Великобританії. Юридичні та бухгалтерські послуги для іноземних інвесторів дуже розвинені. Кіпр має низький корпоративний податок у 12,5% та ліберальний інвестиційний режим, з Україною укладений договір про уникнення подвійного оподаткування.

У звіті Світового банку “Doing Business” за 2020 р., Кіпр обіймає 54 місце серед 190 країн зручністю веденя бізнесу. У кредитному рейтингу “Fitch”, станом на жовтень 2020 р.: BВВ-, у кредитному рейтингу “Moody’s”: Вa1, позитивний (вересень 2021 р.), кредитному рейтингу “Standard & Poor’s”: BBВ-, стабільний (вересень 2021 р.).

За даними “Forbes”, Кіпр посідає 21 місце за свободою торгівлі, 41 місце за грошовою свободою, 41 місце за правами власності, 45 місце за інноваціями, 33 місце за технологіями, 50 місце за тяганиною, 37 місце за захистом інвесторів, 40 місце за корупцією, 1 місце за свободою особистості та 44 місце за податковим тягарем.

Структура ВВП: 71,9% загального об’єму складають послуги, 13,1% - податки та субсидії, будівництво 6,1%, видобуток корисних копалин – 6,9%, сільське господарство – 2%.

Загальний імпорт Кіпром товарів протягом січня – березня 2022 р. склав 2,5 млрд. євро, що на 22,1% більше ніж у 2022 р. ЄC був основним джерелом постачання товарів на Кіпр із часткою в загальному об’ємі імпорту 1,6 млрд. євро, тоді як імпорт з інших країн світу склав 0,9 млрд. євро.

Основні постачальники товарів до Кіпру є Греція, Італія, Німеччина, Іспанія, Нідерланди, Бельгія, Болгарія.

Загальний експорт кіпрських товарів у згаданий період становив 792,6 млн. євро, що на 30,8% більше ніж у 2021 р. Експорт до ЄС становив 222,4 млн. євро, тоді як експорт до інших країн – 570,2 млн. євро.

Основними імпортерами кіпрських товарів є Греція, Італія, Німеччина, Франція, Швеція. Румунія, Чехія.

Дефіцит торгівельного балансу протягом січня-березня 2022 р. становив 1,7 млрд. євро у порівнянні з 1,4 млрд. євро за відповідний період 2021 р.


Торговельно-економічне співробітництво

Кіпр є значним торгівельним партнером України. Співробітництво в економічній, науковій, технічній та промисловій сферах між Україною та Кіпром відбувається на основі Угоди між Урядом України та Урядом Республіки Кіпр від 12.01.2012 р.

Незважаючи на логістичні ускладнення та ускладнення, спричинені обстрілами української транспортної та іншої інфраструктури, показники експорту та номенклатура українських товарів, що постачаються на Кіпр, мають позитивну динаміку.

За інформацією Державної служби статистики Кіпру, обсяг торгівлі товарами між Україною і Кіпром за січень-жовтень 2023 року склав 86,441 млн. євро, що помітно перевищує показник аналогічного періоду 2022 року (45,173 млн. євро). Враховуючи, що річний товарооборот 2022 року становив 81,793 млн. євро, є підстави розраховувати на значні зростання показника за підсумками 2023 року.

Експорт українських товарів на Кіпр за січень-жовтень 2023 року становить 81,141 млн. євро, імпорт з Кіпру до України – 5,300 млн. євро. За аналогічні періоди 2021 та 2022 років: експорт – 17,277 млн. євро та 32,852 млн. євро відповідно, імпорт – 7,886 млн. євро та 12,320 млн. євро відповідно. Зберігається стійка динаміка суттєвого зростання показників двосторонньої торгівлі.

Як і у попередні періоди, значну частину українського експорту складає аграрна продукція: зернові (ячмінь, кукурудза, суміші пшениці, соя) та вироби з них, соняшник та олія. У 2023 році частка вказаних експортних позицій становила 95%. З Кіпру до України імпортуються специфічні рослинні жири, продукти харчування (у т.ч. реекспорт).

Серед послуг, що експортуються на Кіпр, превалюють транспортні, ділові, у сфері телекомунікацій, комп’ютерні та інформаційні, а також послуги, пов’язані з фінансовою діяльністю. Водночас, в Україну постачаються послуги, пов’язані з подорожами, фінансовою діяльністю, ділові, транспортні, роялті та інтелектуальна власність.

Інвестиції

До широкомасштабного збройного вторгнення рф в Україну Кіпр обіймав друге місце за обсягом інвестицій в економіку України.

Станом на 31.12.2021 р. прямі інвестицій Кіпру склали $ 19,5 млрд., що склало 31,3% від загального об’єму інвестицій в Україну станом на кінець 2021 р.

Станом на 31.12.2021 р. обсяг інвестицій з України в економіці Кіпру становив $ 231,7 млн.

Туризм

Співпраця в туристичній сфері між Україною та Кіпром відбувається на основі Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Республіки Кіпр про співробітництво в галузі туризму від 10.09.2010 р.

З лютого 2022 року, через широкомасштабну збройну агресію рф, повітряне сполучення в Україні тимчасово призупинено.

У 2023 році надано практичне сприяння у встановленні прямих контактів між керівниками туристичних відомств України та Кіпру, а також у організації їхньої зустрічі на полях зустрічі виконавчих органів Всесвітньої туристичної організації (1-2 червень 2023 р., Софія).

Двосторонні взаємовідносини в торговельно-економічній сфері:

З 2006 року на постійній основі функціонує Кіпрсько-українська бізнес асоціація при Торгово-промисловій палаті Кіпру, основним напрямом роботи якої є розвиток українсько-кіпрського ділового співробітництва.

У 2013 році започатковано роботу Міжурядової українсько-кіпрської комісії, пріоритетними напрямами діяльності якої є розвиток взаємовигідного двостороннього співробітництва у банківській сфері, енергетиці, сільському господарстві та туризмі.

У квітні 2021 року у форматі відео-конференції відбулось Друге засідання Міжурядової українсько-кіпрської комісії.

У липні 2021 року відбулась онлайн зустріч «Україна туристична відкрита для Кіпру», за участю: ДАРТ, Мінтуризму Республіки Кіпр, Асоціації туроператорів в’їзного туризму України (18 компаній), Національної туристичної організації України, кіпрських туристичних операторів виїзного туризму, авіаперевізників: МАУ, Bees Airlines і SkyUp.

У червні 2022 року проведено онлайн вебінар «Інвестиційна допомога бізнесу та міжнародна співпраця у часи турбулентності». Захід відбувся під егідою Ради експортерів та інвесторів при МЗС України, за сприяння та участі Європейської бізнес Асоціації та Кіпрської торгово-промислової палати. Обговорено шляхи активізації українсько-кіпрської ділової активності та практичні механізми урядової підтримки бізнесу та інвесторів.

У листопаді 2022 року у м. Шарм аль Шейх (Єгипет) між Міністерством захисту довкілля та природніх ресурсів України та Міністерством сільського господарства, розвитку аграрних районів та екології Кіпру укладено Меморандум про взаєморозуміння у сфері захисту навколишнього середовища.

У травні 2023 року відбулася онлайн зустріч Міністра аграрної політики та продовольства України Миколи Сольського та Міністра сільського господарства, сільського розвитку та навколишнього середовища Республіки Кіпр Петроса Ксенофонтоса.

У червні 2023 року у місті Пафос у мережі супермаркетів «Philippos» з’явилась «українська поличка» виробників харчової промисловості.

05 липня 2023 року за ініціативи Посольства у Нікосії відбувся «Ukraine support dinner», у якому взяли участь 70 представників провідних кіпрських компаній та українського бізнесу, керівництво ТПП РК, представники Уряду Кіпру та іноземного дипломатичного корпусу.

12 вересня 2023 року проведено брифінг для делегації Європейської бізнес асоціації (Україна) та юридичної компанії «Інтерлігал» (Одеса).

18 листопада 2023 року організовано брифінг Посла для кіпрських ЗМІ з питань забезпечення поставок українського продовольства на міжнародні ринки, забезпечення глобальної продовольчої безпеки (Університет Нікосія).

Аналіз секторів економіки України, які мають перспективи для зростання та залучення інвестицій 

Одеська область – унікальний регіон.  Це логістичний центр України, сучасний високорозвинений промисловий комплекс, один із лідерів з виробництва продуктів аграрного і харчового сектору, а також регіон, де успішно розвиваються інноваційні проекти. Потенціал виробництва конкурентоздатної продукції в Одеській області вже значно перевищує внутрішні потреби країни.

Для задоволення потреб та вирішення проблем експортерів Одеської області Центр підтримки експорту відкриває свої двері для підприємців, що потребують допомогу у здійсненні експортної діяльності.

Глобальною місією Центру підтримки експорту є створення та підтримка репутації Одеського області за кордоном, як регіону, де виробляються якісні продукти, де працюють підприємці з позитивною діловою історією, де економічний та інвестиційний клімат сприяє довгострокових партнерськими відносинам.

Основні цілі Центру:

  • підвищення конкурентоздатності мікро-, малого і середнього бізнесу на міжнародних ринках;
  • стимулювання експортної діяльності серед виробників Одеської області;
  • підвищення рівня знань і навичок підприємців у сфері ЗЕД.

http://www.esc.in.ua/


Фактично, інновації та можливості є двома сторонами єдиної монети,

що є найсильнішим посланням України до міжнародного інвестиційного співтовариства:

Ukraine-NOW-investment-booklet.pdf (англ. мовою)

Україна як виробничий центр:

ukraineasmanufacturinghub.pdf (англ. мовою)


Інвестиційна привабливість Івано-Франківської області:

Стратегія розвитку Івано-Франківської області (англ. мовою)

Єврокарпатська ініціатива (англ. мовою)


Інвестиційна привабливість Львівської області:

Інвестиційний паспорт Львівщини(укр. мовою)

investment-passport-of-lviv-region-1.pdf(англ. мовою)


Інвестиційні пропозиції Чернівецької області:

Пакет проектів "Грінфілд" (англ. мовою) 

Пакет проектів "Браунфілд" (англ. мовою) 

Проекти інвестицій у готові компанії (англ. мовою)

Продукція експортерів Полтавщини

Компанія «Оліяр» – одна з найбільших виробників рослинної олії в Україні. Весь час прагнучи до нарощення потужностей і вдосконалення виробництва, побудувала новий олійноекстракційний завод у селі Ставчани Львівської області.

Підприємство почало переробку насіння ріпаку та сої.
На олійноекстракційному заводі встановлено сучасне обладнання провідних світових виробників, яке вирізняється енергозбереженням і зводить до мінімуму шкідливий вплив на навколишнє середовище, але при цьому зберігаються високі показники продуктивності та якості продукції.

Експортний потенціал Черкащини


Міжрегіональне співробітництво між країнами має глибокі історичні корні. Важливим аспектом розвитку українсько-кіпрського співробітництва є встановлені побратимські відносини між містами та регіонами двох країн, зокрема: Одеса – Ларнака; Ялта – Лімассол; Маріуполь – Пафос; Севастополь – Айа-Напа, а також м.Агланджа та Солом’янським районом м.Київ.

У 2019 році у м.Ларнака встановлено туристичний логотип Одеси – «Якір-серце». У церемонії відкриття нового арт-об’єкта взяли участь мер Одеси Геннадій Труханов та мер Ларнаки Андреас Вірас. Ділові відносини між містами встановлені 15 років тому.

У березні та квітні 2021 року у форматі відео-конференцій відбулись онлайн зустрічі мерів міст-партнерів Одеси і Ларнаки. Під час заходів сторони обговорювали шляхи активізації міжрегіональної співпраці у туристичному секторі.



1. Загальна характеристика

У Республіці Кіпр за питання державних закупівель відповідає Казначейство Республіки Кіпр (https://bit.ly/30vvJzt).

Загальний обсяг державних закупівель на Кіпрі відповідає 7-15 відсоткам ВВП, з яких 70% складають контракти на постачання товарів, 24% - контракти на постачання послуг.

2. Існуючи веб-ресурси, що містять інформацію про тендери:


3. Порядок проведення тендерів та умови участі іноземних компаній.

Кіпр, як член Європейського Союзу, дотримується директив ЄС у тому числі у сфері державних закупівель, які взяті за основу у національному законодавстві про державні закупівлі.

Так, законодавчі акти Кіпру Law 12 (I) від 2006 р. (регулює закупівлю громадських робіт, комунальних послуг та комунальних послуг), та Law 11 (I) від 2006 р., (регламентує порядок закупівель для промисловості) відображають Директиви ЄС 2004/18 /ЄС та 2004/17 /ЄС відповідно.

Закупівля для потреб оборони та безпеки регулюються законодавчим актом Law 173 (I) від 2011 р., якій базується на Директиві 2009/81/ЄС.

Кожен тендерний процес на Кіпрі, що стосується постачання товарів чи послуг або фінансових засобів, регулюється пороговими значеннями сум закупівлі товарів або послуг, при перевищенні яких починають діяти директиви Європейського Союзу.

Порогові значення встановлюються Європейською Комісією відповідно до Директиви 2014/24/ЄС. Так, на 2020-2021рр встановлені наступні порогові значення договорів держзакупівель (https://bit.ly/30uK7YY), їх перевищення змінює процедуру тендеру, якій починає регулюватися не національним законодавством, а директивами ЄС.


4. Корисні посилання.

Законодавство Республіки Кіпр що регулює державні закупівлі:

https://bit.ly/30s2fCJ

Види компаній на Кіпрі

Основним законодавчим актом, що регулює діяльність підприємств на Кіпрі (реєстрації компаній на Кіпрі), є Закон "Про компанії" в чинній редакції. Реєстрація підприємств на Кіпрі здійснюється за допомогою наступних організаційно - правових форм:

  • Private company limited by shares - компанія з обмеженою відповідальністю закритого типу;
  • Public company limited by shares - компанія з обмеженою відповідальністю відкритого типу;
  • Exempt private company - компанія закритого типу, звільнена від оподаткування;
  • Company limited by guarantee - компанія з відповідальністю учасників в межах гарантованої суми;
  • Partnership - партнерство;
  • Trust - траст.

Процедура реєстрації компанії на Кіпрі

Список документів і відомості, які надаються для реєстрації нової компанії на Кіпрі та оформлення готової, абсолютно однакові.

Для реєстрації компанії на Кіпрі чи покупки готової, необхідно надати такі відомості:

  • Інформацію про акціонерів компанії
  • Інформацію про директорів компанії
  • Бенефіциарних власників

Крім цих пунктів необхідно у вільній формі коротко описати вид діяльності, яким планує займатися компанія. Цей опис стане в нагоді і для відкриття банківського рахунку.

В якості засновника кіпрської компанії може виступати також і юридична особа. В даному випадку для реєстрації нової або оформлення готової кіпрської компанії необхідно надати копії установчих документів компанії-засновника.

3 кроки для реєстрації компанії на Кіпрі

 Для проходження процедури реєстрації компанії необхідно виконати чотири кроки:

Крок 1. Перед початком реєстрації компанії на Кіпрі необхідно вибрати варіанти її назви. Кіпрське законодавство забороняє проводити реєстрацію компаній з однаковою назвою, тому обрані варіанти назви необхідно перевірити. Перевірка займає один-два робочих дні. Вартість послуги 10 євро, якщо треба пришвидшити – додатково 20 євро.

Крок 2. Реєстрація компанії в реєстрі і легалізація корпоративних документів. Дана процедура займає близько семи робочих днів.

Довідково: подання документів на реєстрацію відбувається особисто або надсиланням поштою до One Stop Shop Cyprus. Крім того, існує можливість подання документів в електронному вигляді до Реєстратору компаній (структура Міністерства енергетики, комерції та промисловості) на сайті https://efiling.drcor.mcit.gov.cy.

Документи повинні бути грецькою мовою та завірені підписом адвоката, внесеного в спецреєстр. Клієнт отримує англомовний переклад документа, завірений реєстратором.

При реєстрації онлайн знадобляться:

  • скани установчих документів;
  • список директорів, секретарів — форма НЕ3;
  • адреса фірми — форма НЕ2;
  • декларація адвоката;

При подачі документів слід сплатити комісію — 105 євро, податок за рік (0,6 % від задекларованого капіталу), 60 євро за оформлення паперів. Середні терміни реєстрації — 15-20 днів. При сплаті термінового тарифу (100 євро) — від 3 до 6 днів.

При бажанні можна замовити додаткову кількість засвідчених копій — по 20 євро за сертифікат та 60 євро за статут. Печатка виготовлюється за затвердженим зразком.

Вартість реєстрації компанії на Кіпрі в середньому становить від 1 200 до 1 500 євро, при використанні послуг посередників і юристів — до 3 000 євро і вище. Щорічно (до 30 червня) потрібно виплачувати реєстраційний збір у 350 євро.

Протягом 18 місяців після видачі документів необхідно провести збори акціонерів.

Крок 3. Відкриття банківського рахунку на кіпрську компанію. У банку потрібно заповнити аплікаційні форми та пред’явити установчі документи компанії, копію паспорта директора, сертифікати.

Інструкцію про заповнення форм і списку паперів можна отримати безпосередньо в банку. Реквізити банк надає в день подачі всіх паперів. Рахунок можна використовувати в повному обсязі через 7-14 робочих днів, в залежності від банку.

На цьому, процедура реєстрації компанії на Кіпрі закінчується. Власник отримує пакет корпоративних документів і може використовувати компанію за призначенням.

Корпоративні документи кіпрської компанії

По закінченні реєстрації компанії на Кіпрі її власник отримує комплект документів, який включає:

  • Статут компанії
  • Свідоцтво про реєстрацію компанії
  • Свідоцтво про місцезнаходження
  • Свідоцтво про акціонерів
  • Свідоцтво про директора
  • Комплект корпоративних печаток

Комплект документів компанії на Кіпрі:

  • Свідоцтво про реєстрацію компанії на Кіпрі на грецькій і англійській (Certificate of Incorporation).
  • Установчий договір на грецькій і англійській (Memorandum of Association).
  • Статут на грецькій і англійській (Articles of Association).
  • Офіційний переклад вищеназваних документів з грецької на англійську (Affidavit).
  • Резолюція про призначення першого директора (Appointment Resolution by Subscribers to Memorandum and Articles of Association).
  • Сертифікат директорів і Секретаря (Certificate of Directors and Secretary).
  • Сертифікат акціонерів (Certificate of Shareholders).
  • Сертифікат юридичної адреси (Certificate of Registered Address).
  • Протокол першого зібрання директорів (Minutes of First Meeting of Directors).
  • Акції (Share Certificates).
  • Податковий Сертифікат (на вимогу).
  • Печатка.

Акціонери. Ними можуть бути фізичні та юридичні особи будь-якої державної приналежності. Мінімальне число акціонерів - один.

Директора. Мінімальне число директорів - один. Директором можуть бути фізичні або юридичні особи будь-якої національності .

Для використання переваг податкової системи важливо, щоб управління та контроль здійснювалися з Кіпру, відповідно директор повинен бути резидентом республіки Кіпр.

Секретар. В компанії обов’язкова наявність секретаря. Секретарем компанії може бути будь-яка юридична або фізична особа, і дана особа може бути як резидентом Кіпру, так і іноземним.

Всі компанії повинні мати зареєстрований офіс на Кіпрі.

Постановка компанії на облік як платника податків

Компанії з правом юридичної особи повинні звернутися в Податковий департамент для постановки на облік (можлива реєстрація онлайн при наявності електронного підпису). Процедура безкоштовна і займає 1-2 дні. Для обліку слід заповнити форму IRD-162, а також надати документи компанії:

  • копії свідоцтва про реєстрацію та сертифікатів;
  • копію статуту.

За підсумками звернення компанія отримує TIN — ідентифікаційний номер платника податків.

Тут же можна безкоштовно зареєструвати компанію в якості платника ПДВ. Це актуально для фірм, дохід яких перевищив за останній рік 15 600 євро. Перелік паперів той же, крім форми — в даному випадку знадобиться форма VAT-101.

Законодавство Кіпру зобов’язує всіх роботодавців зареєструватися в Міністерстві праці та соцстрахування.

Особливості

Вимог до мінімального розміру статутного капіталу не існує. Однак розмір випущеного акціонерного капіталу звичайно складає € 1,000.

Необхідний, принаймні один акціонер. Це може бути іноземна юридична або приватна особа. Іншими словами можлива компанія з капіталом в 1 євро.

Також потрібно мінімум один директор і один секретар. Дані директора є публічно доступною інформацією.

Хоча дані про акціонера є публічними, відомості про бенефіціара не розголошуються ніяким розпорядчим органам, що забезпечує високу конфіденційність компаній на Кіпрі.

На деякі види діяльності можуть знадобитися дозвіл/ліцензія від уповноважених органів. Так, для відкриття кафе — місцевих органів влади, Міністерства охорони здоров’я, готелі — Міністерства туризму, школи — Міністерства освіти. Процес отримання ліцензії займає в середньому від 5 до 7 робочих днів; для прискорення процесу бажано працевлаштувати у себе в компанії як мінімум 3-5 місцевих жителя.

Чи варто купувати готовий бізнес на Кіпрі

Кіпрське законодавство не забороняє іноземцям купувати в країні діючі компанії, а ринок багатий пропозиціями. Купити готовий бізнес на Кіпрі для українських підприємців часто буває простіше і вигідніше, ніж намагатися створювати все на порожньому місці. Його прибутковість та перспективи оцінювати легше, тим більше, що можна придбати бізнес з нерухомістю і без, податок на купівлю платити не потрібно.

Процедура покупки:

  • підібрати відповідні варіанти;
  • перевірити компанію Кіпру — провести аудит і почати переговори з власником;

укласти договір купівлі-продажу.

Разом з тим є великий шанс купити кота в мішку – той сімейний бізнес, який приносив дохід кіпріотові, не обов’язково буде настільки ж вигідний для іноземця.

Закриття компанії

Компанії на Кіпрі можуть бути ліквідовані за рішенням суду або добровільно, за власним бажанням акціонерів. Суд може ініціювати ліквідацію при банкрутстві компанії, порушення законодавства, за неподання річних звітів.

У першому випадку процедура ліквідації може затягнутися до року (особливо, якщо компанія вела активну діяльність), суд може призначити ліквідатора, провести аудит. Ціною ліквідації такої компанії може бути сума від 3 500 євро і вище.

Добровільна ліквідація компаній Кіпру буде найпростішою і менш болючою при відсутності розбіжностей між акціонерами, активів і зобов’язань. Компанія повинна опублікувати в “Урядовому віснику” оголошення у двотижневий термін після прийняття рішення, повідомити Банк Кіпру, після чого підприємство буде офіційно викреслено з реєстру. Вартість послуги становить 780 євро.

Вимоги до імпорту (документація).


Митний департамент вимагає таких документів для оформлення товарів, що походять з країн, що не входять до ЄС: замовлення на постачання товарів, рахунок-фактура та пакувальний список. Потрібні будуть різні інші документи відповідно до характеру кожного імпорту. Для імпорту харчових продуктів необхідні медичні сертифікати з переліком інгредієнтів. Додаткову інформацію можна отримати в Customs and Excise Department’s website (https://bit.ly/2NvDaTN).


Вимоги до маркування продукції.


Як і в інших країнах ЄС, маркування харчових продуктів повинно бути на грецькій мові і включати назву продукту, інгредієнти, назву імпортера / дистриб’ютора та країну походження. За додатковою інформацією звертайтесь до Міністерства охорони здоров’я (https://bit.ly/3dxhNfq).


Додаткова інформація: Директива 2000/13 / ЄС від 20 березня 2000 року щодо маркування, реклами харчових продуктів (https://bit.ly/3qJgIF9). Регламент (ЄС) No 1169/2011 від 25 жовтня 2011 року про надання споживачам інформації про харчові продукти (https://bit.ly/3stoCTF).

«Закон про безпеку споживчих товарів» (The “Safety of Consumer Products Law”) 1994 року визначає юридичні обов'язки тих, хто займається виробництвом або розповсюдженням споживчих товарів, що вимагають попередження про безпеку (включаючи побутову техніку, фармацевтичні препарати та багато інших товарів). Одне з цих обов’язків стосується належного маркування та упаковки споживчих товарів, щоб зробити їх абсолютно безпечними для населення. Сюди входить наявність необхідних попереджень щодо безпеки споживчих товарів грецькою мовою.


Тимчасове ввезення.


Тимчасове ввезення товарів дозволяє ввозити без сплати мита, і він поширюється на автомобілі, товари для переробки або ремонту до їх реекспорту, товари для виставки та комерційні зразки, за умови, що вони не змінюють свою форму або характер. Початковий дозвіл на тимчасовий в’їзд, отриманий під час ввезення, діє протягом трьох місяців і може бути продовжений шляхом подання заяви до митного управління. Додаткову інформацію можна отримати на веб-сайті Департаменту митниці та акцизного збору (https://bit.ly/37BStB9).

Заборонений та обмежений імпорт


Республіка Кіпр забороняє та обмежує ввезення певних товарів, включаючи наркотики, автоматичні гвинтівки, підроблену та «піратську» продукцію, підроблену валюту тощо. Повний перелік заборонених товарів доступний тут (https://bit.ly/2ZAfxvG).


Митне регулювання.


Митні збори регулюються тарифною системою, заснованою на Гармонізованій системі товарного опису та кодування (the Harmonized Commodity Description and Coding system). Товари класифікуються відповідно до їх опису, призначення та складу та несуть різні ставки мита. На додаток до тарифів, акцизом обкладаються наступні товари: паливні продукти, автомобілі та мотоцикли, газовані безалкогольні напої, копчений лосось, ікра, хутряний одяг, змішувачі для води, виготовлені або покриті дорогоцінними металами, кришталевими та фарфоровими виробами, та імітаційний сир (наприклад, сир із соєвих замінників). Зокрема, акцизний податок застосовується до вищезазначених продуктів незалежно від походження (тобто походять вони з ЄС чи ні). Крім того, Кіпр обкладає 19% податком на додану вартість (ПДВ) більшість товарів та послуг, за деякими винятками. Будь ласка, відвідайте веб-сайт Департаменту митниці, щоб дізнатися більше (https://bit.ly/3kb8z9S).


Стандарти у торгівлі.


Як країна-член ЄС з 2004 року, Кіпр дотримується європейських директив та стандартів. Крім того, кілька напівдержавних організацій, таких як Кіпрський орган телекомунікацій та Управління електроенергетики Кіпру, зазвичай вимагають від компаній, що подають заявки на тендери, відповідати чинним стандартам Міжнародної організації зі стандартів (ISO).


Законодавство та стандарти Європейського Союзу, створені згідно з так званим Новим підходом (New Approach), гармонізовані між державами-членами та країнами Європейського економічного простору, щоб забезпечити вільний потік товарів. Закони нового підходу вимагають від виробника використання CE-маркування.


Концепція законодавства про новий підхід поступово зникає, оскільки Нова законодавча база ( New Legislative Framework, https://bit.ly/3uf2ttI), яка набрала чинності в січні 2010 року, була запроваджена, щоб служити проектом існуючого та майбутнього законодавства про маркування ЄС. Існуюче законодавство було переглянуто з метою приведення їх у відповідність з концепціями NLF, що означає, що з 2016 року розглядаються нові вимоги, а нові деклараційні номери повинні використовуватися в деклараціях відповідності.


Хоча гармонізація законодавства ЄС може полегшити доступ до Єдиного ринку ЄС, виробники повинні знати, що нормативні акти (обов'язкові) та технічні стандарти (добровільні) можуть також функціонувати як бар'єри для торгівлі, якщо стандарти України відрізняються від стандартів ЄС.


У 2002 році Республіка Кіпр запровадила the Standardization, Accreditation and Technical Information Law (N.156 (I) / 2002), покладаючи діяльність зі стандартизації the Cyprus Organization for Standardization (https://www.cys.org.cy/index.php/en/) (CYS). Цей закон мав на меті забезпечити неупередженість та цілісність місцевої системи, одночасно гармонізуючи Кіпр з директивами ЄС. CYS є повноправним членом ISO та трьох основних європейських організацій з питань стандартизації.


Торгівельні обмеження.


Як член Європейського Союзу (ЄС) з 2004 р., Більшість торгових бар'єрів в Республіці Кіпр відображають ті, що існують в інших країнах-членах ЄС.

Так, Парламент Кіпру у 2011 році прийняв закон, який вимагає від місцевих магазинів розміщувати всю біоінженерну продукцію із вмістом біотехнологій понад 0,9% на окремих полицях із табличкою, яка чітко оголошує, що вони містять генетично модифіковані організми або “ГМО”. Кіпр був першою країною ЄС, яка запровадила таке законодавство, і тому закон створює важливий прецедент, хоча Європейська Комісія не висловлювала проти нього жодних заперечень. Практична дія закону полягає в тому, щоб відмовити власникам магазинів накопичувати харчові продукти, що ГМО.

У 2012 році парламент прийняв закон, що передбачає «нульову толерантність» вмісту ГМО у звичайних насіннях. Відповідно до цього закону, будь-які насіння, що імпортується на Кіпр, не можуть містити навіть ГМ-сліду. Закон також вимагає “Certificate of non-Biotechnology” для кожної партії насіння, що надходить на Кіпр. Уряд послідовно відстоює право вибору держав-членів ЄС, чи дозволяти вирощування ГМО на своїх землях, і голосує у складі ЄС проти імпорту таких культур. Наприкінці 2015 року Європейська Комісія схвалила прохання Кіпру щодо виключення всієї території острову з культивації ГМО-культур.


Торгово-Промислова Палата Кіпру https://ccci.org.cy/

Асоціація Готелів Кіпру https://www.cyprushotelassociation.org/

Кіпрська Рада Сприяння Охороні Здоров’я (медичний туризм) https://www.cyhealthservices.com/ 

Асоціація Кіпрських Туристичних Агентств http://www.acta.org.cy/en/page/home

Кіпрсько-Українська Бізнес Асоціація при ТПП Кіпру https://cyprusukraine.org.cy/

Асоціація Страхових Компаній Кіпру http://www.iac.org.cy/

Асоціація Архітекторів Кіпру https://architecture.org.cy/en/

Кіпрська Асоціація Судноплавства https://www.csa-cy.org/

Кіпрська Міжнародна Бізнес Асоціація https://ciba-cy.org/

Міністерство Енергетики, Комерції та Промисловості Кіпру https://meci.gov.cy/en/

Кіпрське Агентство Сприяння Інвестиціям https://www.investcyprus.org.cy/

Офіціальний Туристичний Портал Кіпру https://www.visitcyprus.com/index.php/en/

Міністерство Фінансів Кіпру http://mof.gov.cy/en/

Міністерство Сільського господарства, Розвитку сільських районів та Навколишнього середовища https://moa.gov.cy/?lang=en

Міністерство Охорони Здоров’я Кіпру  https://www.moh.gov.cy/moh/moh.nsf/index_gr/index_gr?OpenDocument

Сертифікація та Стандартизація:

Кіпрська організація з просування якості     http://www.mcit.gov.cy/mcit/cys/cys.nsf/index_en/index_en?OpenDocument

Кіпрська організація стандартизації https://www.cys.org.cy/en/

Аудиторські, консультаційні, податкові та юридичні послуги:

KPMG Cyprus https://home.kpmg/cy/en/home.html  

Deloitte Cyprus https://www2.deloitte.com/cy/en/legal/about-deloitte-cyprus.html

EY Cyprus https://www.ey.com/en_cy 

PwC Cyprus https://www.pwc.com.cy/en/

База даних ТПП Кіпру

База містить інформацію про кіпрські підприємства з назвами, адресами, секторами діяльності.

https://ccci.org.cy/information-servises/ccci-data-bank/


Реєстр кіпрських юридичних компаній (Lawyers Company’s Registry, https://www.cyprusbar.org/DepePage.aspx),


База даних суб’єктів фондового ринку РК (http://www.cse.com.cy),


База даних кіпрських ліцензованих інвестиційних компаній (https://www.cysec.gov.cy/en-GB/entities/investment-firms/cypriot),


База даних Кіпрської комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо санкційної політики в світі (https://www.sanctionsmap.eu/#/main),


Бази даних Комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо ліцензованих на території РК


юридичних (https://www.cysec.gov.cy/en-GB/entities/asp/list) та

 

фізичних (https://www.cysec.gov.cy/en-GB/entities/asp/administrative-employees) осіб, а також кіпрських

 

інвестиційних фондів (https://www.cysec.gov.cy/en-GB/entities/aif/AIF), якими надаються адміністративні послуги, в т.ч. й корпоративні послуги та послуги у сфері міжнародного податкового планування.

13-14 квітня, Лімасол

XVІІІ Виставка енергозберігаючих технологій «The SAVENERGY 2024»

Организатор: Cyprus Employers and Industrialists Federation, контакти: Tel. +357 22665102, e-mail: [email protected] 


23-26 травня, Лімасол Маріна (Меса Гейтонія)

Limassol Boat Show 2024 

Детально на сайті: https://limassolboatshow.com/


Травень-липень*, Міжнародний виставковий центр (Нікосія).

Туристична виставка TAXIDI 

Детально на сайті: http://www.taxidiexhibition.com/ 


Травень*, Лімасол

Міжнародна виставка і конференція CYPGASTECH 2024 

Детально на сайті: https://www.cypgastech.com/ 

* інформацію про терміни проведення виставки можна дізнатися на сайті організаторів заходу


18-20 червня, Лімасол

iFX EXPO INTERNATIONAL

Детально на сайті: https://ifxexpo.com/# 

Кіпріоти дуже доброзичливі та товариські, але вважають за краще, щоб співрозмовник зробив перший крок до діалогу. На Кіпрі для ділового спілкування використовують грецьку та англійську мови.

Запізнення для кіпріотів вважається нормальним, тут справді ніхто нікуди не поспішає.

Як привітання тут прийнято потиск рук, під час якого треба дивитися співрозмовнику в очі, але багато кіпріотів опускають погляд на знак поваги. З найстаршим співрозмовником прийнято вітатись насамперед.

Кіпріоти будуть раді підтримати розмову про природу Кіпру, про грецьку кухню, археологію, про сім'ю та про футбол.

Кіпріоти цінують свої професійні звання, тому можна використовувати їх в усіх доречних випадках. За інших ситуацій підійдуть і англійські звернення: міс, містер, місіс.

Кіпріоти - впевнені в собі та у своїх поглядах люди. Їх важко у чомусь переконати. Крім того, кіпріоти дуже патріотичні.

Якщо кіпріоту доведеться вибирати між прибутком і доброю людиною, то він вибере друге. Подібний факт говорить про те, що для кіпріотів важливі особиста симпатія та повага до партнера.

За своєю натурою кіпріоти дуже пізнавальні люди. Ще до першої зустрічі з новою людиною кіпріоти намагаються дізнатися про неї абсолютно все від інших людей. Роблять вони це абсолютно відкрито, не приховуючи своєї зацікавленості.

Кіпріоти досить нетерплячі люди; у розмові вони часто не дають співрозмовнику сказати і двох пропозицій, починаючи перебивати, активно жестикулювати та висловлювати свою точку зору щодо питання.

Кіпріоти часто повторюють "сега-сега", що означає "тихо-тихо", тобто спокійно, не поспішаючи. Вони не поспішають і не дуже намагаються все зробити до призначеного терміну. Проте, якщо заплющити очі на кіпрську неквапливість, то працюють кіпріоти дуже ефективно.

Для кіпріота дуже важлива думка його сім'ї, тут шанують старших і прислухаються до думки домочадців. Кіпрські сім'ї дуже міцні, тут завжди піклуються про старших і люблять дітей.

Анкета експортера (https://rei.mfa.gov.ua/anketa-eksportera)

Державна митна служба України інформує, що з 01 липня 2021 року починають діяти норми пункту 61 розділу ХХІ Митного кодексу України щодо обов’язкового перебування на обліку в Державній митній службі України осіб нерезидентів, які здійснюють декларування товарів в Україні. 

Згідно з частиною восьмою статті 455 Митного кодексу України, не перебування на обліку є підставою для відмови у митному оформленні та пропуску через митний кордон України товарів, транспортних засобів комерційного призначення. 

Згідно з частиною першою статті 455 Митного кодексу України обов’язковому обліку підлягають особи нерезиденти, які є: 

  • декларантами товарів, транспортних засобів комерційного призначення, у випадках передбачених пунктом 4 частини другої статті 265 Митного кодексу України (іноземні перевізники що переміщують територією України товари, транспортні засоби комерційного призначення, прохідним транзитом); 
  • перевізниками товарів через митний кордон України та/або між митницями на території України або є особою відповідальною за такі перевезення (іноземні перевізники, що переміщують товари під митним контролем). 


Стати на облік можливо: 

  • при в’їзді або виїзді з України шляхом заповнення реєстраційної форми безпосередньо у пункті пропуску та надання копії свідоцтва про реєстрацію особи нерезидента, видану компетентним органом країни реєстрації; 
  • шляхом направлення поштою до будь якої митниці заповненої реєстраційної форми та надання копії свідоцтва про реєстрацію особи, видану компетентним органом країни реєстрації;
  • безпосередньо подати до будь якої митниці заповненої реєстраційної форми та копії свідоцтва про реєстрацію особи, видану компетентним органом країни реєстрації, або подання цих документів через уповноважену особу, яка діє на підставі довіреності від особи нерезидента, або через агента з митного оформлення, який діє на підставі договору між особою нерезидентом та українським митним брокером. 


Реєстраційна форма може бути заповнена на будь якій мові офіційного міжнародного спілкування. Для прискорення обробки інформації бажано заповнювати її на українській або англійській мові. 

Після введення даних із заяви до інформаційної системи митної служби, особі нерезиденту протягом однієї години буде присвоєно тимчасовий обліковий номер. 

Відмова у присвоєні тимчасового облікового номеру можлива, якщо: 

  • реєстраційна форма містить не всі обов’язкові дані; 
  • особа нерезидент вже перебуває на обліку. 


  • Тимчасовий обліковий номер дозволяє особі нерезиденту здійснювати усі митні формальності та процедури без обмежень. 
  • Про взяття на облік та присвоєння облікового номеру особа нерезидент інформується протягом наступних п’яти робочих днів.



Заява нерезидента

Заява нерезидента (приклад)

Application form non-resident EN

Application form non-resident example EN

Message UA

Message EN

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux