• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • Українською
  • English
Інформація про права туристів у готелях
Опубліковано 06 лютого 2020 року о 19:30

Щодо випадків з громадянами України - туристами, які страждають через недобросовісні дії туроператорів та/або авіаперевізників

Законодавством України не передбачено забезпечення консулами України поселення громадян України за кордоном чи оплати рахунків за їх проживання/розміщення тощо; виконання консулами функцій адвокатів, туристичних агентів, юридичних консультантів, надання нашим співвітчизникам будь-яких інших правових послуг; оплати медичних чи лікарняних рахунків громадян; надання грошових позик чи переказів коштів; внесення застав чи сплати штрафів за громадян України; створення перешкод/тиску на компетентні органи країни перебування або нехтування місцевим законодавством; будь-яке втручання чи посередництво у справах цивільного або комерційного характеру; надання юридичних консультацій або ініціювання судових процесів на вимогу громадян України; виступати поручителем або спонсором громадянам; надання послуг перекладача, пересилання листів, телефонних, факсимільних та надання будь-яких інших особистих послуг; залагодження страхових претензій від імені громадян України або оплата будь-яких їхніх рахунків чи боргів.

Випадки з громадянами України - туристами, які страждають через недобросовісні дії туроператорів та/або авіаперевізників, захищені положеннями Конвенції для уніфікації деяких правил, що стосуються міжнародних повітряних перевезень від 1999 р. (т.зв. Варшавська конвенція), Повітряного кодексу України, Цивільного кодексу, а також Закону України "Про захист прав споживачів".

У разі настання зазначеного випадку, після повернення до України громадяни мають право подати відповідні судові позови з вимогою компенсації додаткових витрат та стягнення моральної шкоди.

Водночас, постраждалий має ретельно обґрунтувати у такому позові свої вимоги, у т.ч. надати суду всі чеки чи інші платіжні документи, що підтверджують додаткові витрати через зміну зірковості готелю чи його неналежний санітарний стан, затримку/скасування рейсу тощо.

Основними регуляторами діяльності українських туроператорів є Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, щодо вітчизняних авіаперевізників - Мінінфраструктури. Відповідні пам'ятки - рекомендації для українських туристів розміщено для вільного доступу громадян України - туристів на веб-сторінках цих відомств (за посиланнями вище). 

Інформація про права туристів у готелях (за даними Кіпрської туристичної організації)

Готель не має права вимагати внести повну передоплату за весь період перебування. Адміністрація може зажадати передоплату максимум за три доби у високий туристичний сезон і за одну добу - в низький.

Якщо у клієнта змінилися плани, і він вирішив відмовитися від проживання в готелі, то повернення передплаченої суми можливо лише тоді, коли клієнт сповістив про це адміністрацію не пізніше ніж за сім діб до того дня, коли він планував заселитися до готелю. Якщо клієнт сповістив готель про це менш ніж за сім діб, то адміністрація має право вимагати компенсацію у розмірі оплати за проживання протягом трьох діб влітку і однієї доби взимку.

Якщо готель виявився переповненим, і клієнта не зможуть поселити, хоча він забронював своє перебування, адміністрація повинна проінформувати про це клієнта не пізніше, ніж за 15 діб до запланованої дати заселення. В іншому випадку адміністрація повинна буде знайти для клієнта рівноцінну альтернативу.

Якщо клієнт змушений раптово перервати свій відпочинок, то він зобов'язаний буде компенсувати готелю його втрати - половину суми за проживання за решту добу. Якщо на цей час були замовлені додаткові послуги - обід / вечеря, відвідування СПА тощо, але клієнт ними не зможе скористатися, так як змушений терміново покинути готель, то за них платити не потрібно.

Готель не має права вводити «мінімум» за часом перебування (наприклад, заселення можливе за умови проживання не менше трьох діб).

Якщо готель не може надати номер категорії, який був спочатку заброньовано (наприклад, клієнт вибрав сьют з видом на море, а йому можуть тільки надати стандартний номер з видом на місто), то клієнт має право відмовитися від перебування в готелі і зажадати повернути йому повну суму передоплати.

Якщо клієнт вирішив погодитися на заселення в номер нижчої категорії, то він має право вимагати компенсувати йому різницю в оплаті. Якщо ж готель вирішив розмістити клієнта в номері вищої категорії, ніж зазначено в броні, то витрати за підвищення категорії готель зобов'язаний взяти на себе.

Заселення проводиться не раніше 14:00, а виселення - не пізніше 12.00.

Готель не має право відмовити клієнту з дітьми в розміщенні. Деякі готелі заявляють, що спеціалізуються на наданні проживання виключно для дорослих. Однак це є порушенням як кіпрських законів, так і конвенції ООН щодо захисту прав дитини. Якщо готель відмовляє розміщувати сім'ю з дітьми, то слід зателефонувати в офіс СТО та подати скаргу.

Готель не має права стягувати додаткову плату з постояльців за користування шезлонгами і парасольками, розміщеними біля басейну або на пляжі.

При заселенні клієнт зобов'язаний пред'явити співробітникам на стійці реєстрації при собі посвідчення особи. В іншому випадку готель має право відмовити в заселенні.

Клієнти мають право заселитися з тваринами лише в тому випадку, якщо готель дозволяє це зробити. Одні готелі забороняють заселення з тваринами, інші дозволяють. Про це краще уточнити у адміністрації заздалегідь (під час бронювання номера).

Постоялець готелю, який прибув у справах бізнесу, має право використовувати приміщення загального доступу для проведення зустрічей без додаткової оплати. Якщо він хоче скористатися залом для проведення конференцій, то зробити це він зможе за додаткову плату. Готель може стягувати плату за користування сауною, джакузі та іншими видами послуг.

Якщо в готелі є басейн, адміністрація зобов'язана найняти рятувальника або спеціально навченого людини, який буде стежити за безпекою і порядком в басейні і на прилеглій до нього території.

Адміністрація готелю зобов'язана розмістити в холі або в номерах інформацію про розцінки (мінімальних і максимальних) за перебування.

У готелях категорії п'ять зірок зміна постільної білизни та рушників повинна проводитися щодня, в готелях категорії три і чотири зірки - мінімум один раз кожні дві доби, в готелях категорії одна або дві зірки - кожні три дні.

У випадку порушення будь-якого з вищевикладених положень, сміливо звертайтеся до офісу The Cyprus Tourism Organisation та подавайте скаргу.

За цим посиланням можна заповнити електронну форму з описанням Вашої проблеми.

Інші організації, до яких можна звернутися в випадку порушення Ваших прав на території Республіки Кіпр. За вказаними посиланнями Ви можете знайти інформацію довідкового характеру, контактні дані, а також у відповідному розділі сайту подати електронну заяву з детальним описом Вашої проблеми.

Не забувайте зберігати всі чеки та товарні квитанції до моменту успішного закінчення Вашої подорожі.

ЗАХИСТ ПРАВ ТУРИСТІВ

“The consumers line” 1429 (toll free telephone number),
Телефон: 22 867202, 22 867153, -22 867174
Вебсайт: www.mcit.gov.cy

Кіпрська асоціація споживачів

Європейський центр прав споживачів на Кіпрі

Кіпрська урядова комісія по захисту добросовісної конкуренції (для вирішення проблем фінансового та економічного характеру)

НЕЗАЛЕЖНА АСОЦІАЦІЯ ЗАХИСТУ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ КІПРУ

Телефон: 22 516 112.

Офіс в Лімассолі: 25 347 041.

Офіс в Ларнаці: 24 634 810.

E-mail: [email protected]; [email protected].

Веб-сайт: www.cyprusconsumers.org.cy

ЄВРОПЕЙСЬКИЙ СПОЖИВЧИЙ ЦЕНТР на Кіпрі

Телефон: 22 867147/177.

E-mail: [email protected].

Вебсайт: www.ecccyprus.org.

КІПРСЬКИЙ СОЮЗ СПОЖИВАЧІВ І ЯКОСТІ ЖИТТЯ

Телефон: 22 313111, 22 463 003.

E-mail: [email protected].

Вебсайт: www.consumersunion.org.cy.


СПОЖИВЧА СЛУЖБА ПРИ МІНІСТЕРСТВІ ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я.

Контролює якість медичних препаратів і продуктів харчування.

Телефон: 22 407108 (медпрепарати),

22 305339 (продукти харчування).

Вебсайт: www.moh.gov.cy.


ВЕТЕРИНАРНА СЛУЖБА ПРИ МІНІСТЕРСТВІ СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА

Контролює якість продуктів тваринного походження в м'ясних магазинах.

Телефон: 22 805 207.

Вебсайт: www.moa.gov.cy.


СПОЖИВЧИЙ ВІДДІЛ Всекипрськая ФЕДЕРАЦІЇ ПРАЦІ

Допомагає захисту прав споживачів в наступних областях: безпека продуктів, право отримання інформації і право вибору продукції, отримання компенсацій, охорона навколишнього середовища, інтелектуальна власність тощо.

Телефон: 22 866 400.

E-mail: [email protected].

Вебсайт: www.peo.org.cy.



Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux