• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • Українською
  • English
Протиправна політика Росії
Опубліковано 01 квітня 2014 року о 15:40

Останнім часом уся увага світової спільноти була прикута до подій, що розгортаються навколо України внаслідок грубого втручання РФ у внутрішні справи України, що, зокрема, вилилось в акт анексії адміністративно-територіальної одиниці України – Автономної Республіки Крим.

Військова окупація підрозділами збройних сил РФ Автономної Республіки Крим відбулася за два тижні до проведення 16 березня 2014 року так званого  «референдуму», а також його проведення під повним контролем російських військових. Так, станом на 18 березня п.р. лише угрупування збройних сил РФ на території Автономної Республіки Крим складало близько 21 800 військовослужбовців, з яких 11 500 військовослужбовців розташованої на території України військової бази військово-морських сил РФ та близько 10 300 військовослужбовців зі складу інших підрозділів збройних сил РФ. При цьому, військова присутність РФ в Автономній Республіці Крим продовжує нарощуватися.

Такі дії російської сторони суперечать не лише положенням двосторонніх юридичних домовленостей між Україною та РФ, а й фундаментальним нормам міжнародного права. Відповідне засудження було висловлено з боку ЄС, США та всієї міжнародної спільноти. Республіки Кіпр, зокрема, неодноразово висловлювалася на підтримку суверенітету, незалежності та територіальної цілісності України, а також вирішення конфлікту дипломатичним, виключно мирним шляхом.

Зазначені дії РФ не відповідають вимогам пп. 4 та 7 ст. 2 Статуту ООН, які закріпили принципи територіальної цілісності держав та невтручання у справи, які належать до їх внутрішньої компетенції; положенням Заключного акта ОБСЄ 1975 р., який встановив принцип непорушності кордонів всіх держав Європи; статті 5 Угоди про створення СНД 1991 р., що підтвердила взаємне визнання територіальної цілісності і недоторканості існуючих кордонів в рамках цього об’єднання, та порушують ст. 2 Договору про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною і Російською Федерацією 1997 р., згідно з якою сторони домовилися поважати територіальну цілісність одна одної та підтвердили непорушність існуючих між ними кордонів. І це все без врахування відповідних зобов’язань РФ, наряду з Великою Британією та США (Будапештський меморандум), поважати та бути гарантом суверенітету, незалежності та територіальної цілісності України у зв’язку з проголошенням останньою без’ядерного статусу та приєднанням в 1994 р. до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї.

Загальновідомим, на даний час, стало висловлювання керівництва РФ  стосовно того, що військове вторгнення РФ на територію України, зокрема територію Автономної Республіки Кіпр, відбулося з метою «захисту прав, свобод, інтересів росіян за національністю та російськомовних громадян України», які начебто порушуються на території України. Це є цілковитою неправдою, підтвердженою, до речі, й офіційними документами відповідних моніторингових органів Ради Європи та ОБСЄ. Лише декілька фактів для порівняння. Відповідно до останніх переписів населення, в РФ офіційно проживає 1,93 млн. українців (за неофіційними даними – близько 10 млн.), в той час як росіян в Україні – 8,33 млн. При цьому, на території РФ функціонує лише 10 шкіл з факультативним вивченням української мови, в той час як в Україні - 1 256 шкіл, викладання в яких здійснюється російською мовою. На території РФ зареєстровані лише 7 україномовних газет, в той час як в Україні російською мовою видається 1 176 видань. В РФ діє лише 1 україномовна радіопередача, в той час як в Україні теле- та радіопрограми російською мовою займають, залежно від територіального розташування, від 5 до 74% від загального обсягу мовлення. Цей перелік можна продовжувати. Як бачимо, ситуація далеко не на користь РФ.

На думку переважної більшості політологів, фахівців та експертів в сфері міжнародних відносин і міжнародного права, дії РФ зі здійснення анексії Автономної Республіки Крим є неприйнятними не лише для України. Вони є надзвичайно небезпечними для функціонування всієї сучасної системи міжнародних відносин.

Користуючись цією нагодою, хотілося б вкотре подякувати офіційній Нікосії  за розуміння ситуації, підтримку в цей нелегкий для України час та конструктивну позицію з питання розв’язання українсько-російського конфлікту. Посольство України в Республіці Кіпр докладе максимальних зусиль та впевнене в результативності подальшого ефективного розвитку українсько-кіпрських відносин в усіх без виключення сферах обопільної зацікавленості.

газета "Політіс" від 29 березня 2014 року, Борис Гуменюк

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux