Посольство України в Республіці Кіпр

, Київ 12:44

Часті запитання / FAQ

Хоча консульський відділ Посольства намагається допомогти громадянам України в широкому діапазоні ситуацій, ми не можемо:
-забрати Вас із в'язниці, запобігти Вашій депортації, втручатися в кримінальне чи цивільне судочинство, звільняти Вас від правової відповідальності;
-допомогти Вам в'їхати в країну, наприклад, якщо у Вас немає необхідної візи або Ваш паспорт не дійсний, оформлювати та продовжувати термін Вашої візи, оскільки ми не можемо втручатися в імміграційну політику чи процедури іншої країни;
-дати Вам юридичну консультацію, розслідувати злочини, або здійснювати пошук зниклих людей, хоча ми можемо надати Вам докладну інформацію про людей, які можуть бути в змозі допомогти в цих випадках;
-оплатити Ваші рахунки або дати Вам гроші у борг, організовувати для Вас поїздки, або налагоджувати ділові відносини від Вашого імені тощо.

ПАСПОРТНІ ПИТАННЯ


Чи можу я  оформити новий закордонний паспорт в Посольстві України на Кіпрі?

- Так. Паспорт громадянина України оформлюється виключно з носієм біометричної інформації.

Подаються такі документи:

- документ, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України;

- документ або відмітка в паспорті, що підтверджує постійне проживання або тимчасове перебування громадянина України за кордоном;

- квитанція про сплату консульського збору або оригінал і копію документа, що підтверджує право на звільнення повністю або частково від його сплати.

Детально з переліком документів можна ознайомитись тут.

Ви можете також підготуватися до візиту до Посольства і заповнити бланк заяви 1.docx

Термін оформлення паспорта: до 2 місяців, з урахуванням строків доставки паспортів дипломатичною поштою.  Разом з тим, за умови відсутності дійсного паспорта, не радимо планувати поїздок на термін до 90 днів від моменту подачі клопотання про оформлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон.

Консульський збір: 28 євро – розгляд заяви, 94 євро – оформлення паспорта (з громадян віком до 16 років консульський збір у 28 євро стягується лише за розгляд заяви).


У разі оформлення паспорта у зв’язку із втратою або викраденнямпопереднього паспорта додатково додаються:

- у довільній формі заява про оформлення паспорта у зв’язку з його втратою або викраденням;

- документ (протокол, довідка тощо), виданий компетентними органами іноземної держави, в якій втрачено або викрадено паспорт, що підтверджує факт звернення заявника з приводу його втрати або викрадення.

У разі оформлення паспорта у зв’язку зі зміною інформації, внесеної до попереднього паспорта додатково додаються:

- паспорт, що підлягає обміну;

- документи, що підтверджують обставини, у зв’язку з якими паспорт підлягає обміну (свідоцтво про шлюб, свідоцтво про переміну імені, свідоцтво про розірвання шлюбу тощо).

Документи, видані компетентними органами іноземних держав, подаються легалізованими (якщо інше не передбачено чинними міжнародними договорами України) разом із перекладом українською мовою нотаріально засвідченим.


 Чи можна залишити старий паспорт після оформлення нового (у старому паспорті є дійсні візи інших країн)? 

Якщо у вас є лише один проїзний документ, вам може бути оформлено другий без необхідності здати попередній паспорт при подачі документів або отриманні нового виготовленого паспорта.

Якщо у вашому старому дійсному закордонному паспорті є дійсні іноземні візи, ви можете його залишити, для чого необхідно скласти відповідну заяву.

Якщо на день подачі документів на оформлення закордонного паспорта ви вже маєте два проїзні документи (незалежно від того, чи закінчився їхній строк дії), один з них необхідно здати при подачі документів на оформлення нового паспорта.


 Що робити у разі втрати на території РК паспорту громадянина України для виїзду за кордон?

У разі втрати паспорта, вам необхідно звернутись до поліції за місцем втрати з заявою, де мають видати довідку про втрату паспорту із зазначенням його номеру.

Після цього необхідно звернутись до консульського відділу посольства,  надати довідку з поліції, 3 фото 3,5*4,5 см, заповнити заяву на оформлення посвідчення особи на повернення в Україну, а також надати дозвіл на обробку персональних даних. Варто зазначити, що у разі нелегального перебування на території РК при цьому можливе затримання громадянина з подальшою його депортацією.

Після підтвердження особи, належності її до громадянства України та місця її реєстрації в Україні посольством буде оформлено посвідчення особи на повернення в Україну, на підставі якого можливий виїзд до України.

Консульський збір: 28 євро – розгляд заяви, 28 євро – оформлення посвідчення особи на повернення в Україну, (з громадян віком до 16 років консульський збір у 28 євро стягується лише за розгляд заяви).

Більш детально оформлення посвідчення особи на повернення в Україну.


  У разі народження дитини на території РК, чи можу я вписати її в паспорт батьків, оформити їй проїзний документ дитини або окремий паспорт?

Відповідно до чинної нормативної бази, з 01.04.2015 р. дітям оформлюється окремий паспорт громадянина України для виїзду за кордон. Паспорт оформлюється терміном на 4 роки.

У разі народження дитини на території Кіпру та необхідності термінового повернення разом з дитиною в Україну, батьки дитини можуть звернутися до Посольства з клопотання про оформлення дитині посвідчення особи на повернення в Україну.

 Для оформлення паспорта/посвідчення особи на повернення в Україну батьки дитини, народженої за кордоном після 01.03.2001 року, подають до Посольства довідку про реєстрацію дитини громадянином України.

Крім цього моє подаватись заява від 2-х батьків з клопотанням про оформлення паспорту (у разі якщо батьки дитини є громадянами України). Заява може бути складена безпосередньо в консульському відділі.

З урахуванням змін в чинному законодавстві України у сфері документування дітей паспортними документами, після 1 квітня 2015 року Посольство не приймає документи щодо внесення даних дітей/вклеєння фотокарток до паспортів батьків.

 Паспорти/ проїзні документи дитини, які згідно з законодавством були видані до запровадження нових паспортів, є дійсними протягом строку зазначеного у таких документах.

 Крім того, для виїзду дітей за кордон можуть також використовуватись паспортні документи одного з батьків дитини, відомості про яку були внесені до такого паспорта.


 Я маю авіаквиток до України, але строк дії мого закордонного паспорта закінчився. Чи зможу я виїхати з території Кіпру на підставі свого паспорта? 

Якщо термін дії паспорта закінчився, ви не зможете виїхати з території Кіпру. Вам необхідно звернутися особисто до Посольства  для того, щоб оформити тимчасовий проїзний документ – посвідчення особи на повернення в Україну. Ви маєте надати ваш закордонний паспорт, дві фотокартки та заповнену заяву-анкету, а також сплатити консульський збір за оформлення документа.


  Внаслідок шлюбу у мене змінилося прізвище (ім'я). Чи потрібно міняти закордонний паспорт?

Увага! У разі зміни прізвища (імені), громадянин України зобов’язаний протягом місяця після зміни свого прізвища (імені) змінити паспортні документи на нове прізвище (ім’я).

У разі виникнення обставин (зміни прізвища, імені, дати або місця народження), у зв’язку з якими паспорт для виїзду за кордон підлягає обміну, особа зобов’язана подати зазначені документи протягом одного місяця з дати настання таких обставин /подій.

Якщо особа в день подання документів для обміну паспорта громадянина України у зв’язку із зміною прізвища або імені не подала документів для обміну паспорта для виїзду за кордон, ДМС чи його територіальний орган або підрозділ, який отримав документи для обміну паспорта громадянина України, визнає паспорт для виїзду за кордон недійсним, про що протягом однієї доби інформує Адміністрацію Держприкордонслужби та Українське бюро Інтерполу.

Щоб уникнути проблем зі зміною паспортних документів внаслідок зміни прізвища/імені Посольство рекомендує наступний ПОРЯДОК ДІЙ:

Якомога швидше засвідчити документи про шлюб штампом апостиль (переклад документів українською краще зробити на території України, оскільки переклади, виконані на території Кіпру, також мають засвідчуватися апостилем). Якщо обставини, які призвели до зміни паспортних даних, настали більше ніж 30 днів тому, при подачі документів до Державної міграційної служби (ДМС) або Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) доведеться сплатити адміністративний штраф за несвоєчасний обмін документів;

  1. Звернутися до ДМС або до ЦНАП з метою одночасного обміну паспорта громадянина України та паспорта громадянина України для виїзду за кордон на шлюбне прізвище (при обміні закордонного паспорта слід написати заяву щодо залишення Вам попереднього закордонного паспорта у анульованому вигляді та сплатити відповідне державне мито);
  2. Повертаючись з України до Кіпру, надати органам паспортного контролю новий та старий паспорт для виїзду за кордон (а також візовий документ, якщо він не внесений до паспорта). У будь-якому випадку слід виїжджати на територію України, оскільки послуги з обміну національних паспортів не належать до компетенції закордонних дипломатичних установ України;

Після повернення до Кіпру  - звернутися до місцевих органів по роботі з іноземцями щодо обміну візових документів на шлюбне прізвище на підставі нового паспорта для виїзду за кордон.


 Перетин кордону неповнолітніми:

Загальні положення виїзду з України неповнолітніх:

Громадяни України, які досягли 16 річного віку, можуть самостійно виїжджати з України.

Громадяни України,  які не досягли 16-річного віку, можуть виїжджати за кордон:

а) у супроводі обох батьків;
б) у супроводі одного з батьків (за умови наявності нотаріально засвідченої згоди від другого з батьків; або без такої згоди - у наведених нижче випадках);
в) у супроводі осіб, уповноважених батьками, якщо такі особи на момент виїзду з України досягли 18-річного віку (за умови наявності нотаріально засвідченої згоди від обох/одного з батьків. Випадки надання згоди лише від одного з батьків наведені нижче).

Нижче розглянуто випадки виїзду з України неповнолітніх до 16 років.

  1. Нотаріально засвідчена згода від обох/одного з батьків на виїзд дитини до 16 років потрібна у таких випадках:
  2. а) відсутності на момент виїзду дитини у пункті пропуску одного з батьків (необхідна заява від другого з батьків);
  3. б) відсутності на момент виїзду дитини у пункті пропуску обох батьків (необхідна заява від обох батьків). Заява засвідчується нотаріально, з  зазначенням у ній держави прямування та відповідного часового проміжку перебування дитини у цій державі.
    1. Нотаріально засвідчена згода від одного з батьків на виїзд дитини до 16 років непотрібна у таких випадках:
    2. а) якщо другий з батьків є іноземцем або особою без громадянства, що підтверджується записом про батька у свідоцтві про народження дитини*, та який (яка) відсутній у пункті пропуску;
    3. б) якщо у паспорті громадянина України для виїзду за кордон, з яким перетинає державний кордон громадянин, який не досяг 16-річного віку, або проїзному документі дитини є запис про вибуття на постійне місце проживання за межі України чи відмітка про взяття на постійний консульський облік у дипломатичному представництві або консульській установі України за кордоном.

Більш детально читайте тут


ПИТАННЯ ГРОМАДЯНСТВА


 Якщо я виходжу з громадянства разом з неповнолітньою дитиною, для неї потрібно заповнювати окрему заяву?

Дані про дітей (особи до 18 років, які не перебувають у зареєстрованому шлюбі) мають бути внесені до блоку питань №2 Вашої заяви-анкети. Окрема заява-анкета на дитину оформлюється лише у випадку її самостійного виходу з громадянства України за клопотанням одного з батьків (коли батьки залишаються у  громадянстві України або здійснили процедуру виходу з громадянства раніше). Проте, з 14 років дитина має дати згоду на вихід з громадянства за клопотанням одного з батьків.

Більш детально


 Скільки коштує вихід з громадянства України для дитини?

Консульський збір за оформлення клопотання про вихід з громадянства України справляється за кожне клопотання (282 євро), незалежно від віку особи у клопотанні та кількості дітей, з якими заявник виходить з громадянства:

– у разі, якщо дитина віком до 14 років виходить з громадянства України разом з одним з батьків, стягується лише консульський збір за розгляд заяви-анкети. Окремий збір за дитину не справляється;

– у разі, якщо дитина віком від 14 до 18 років виходить з громадянства України разом з одним з батьків або окремо за їхнім клопотанням, стягується консульський збір за розгляд заяви-анкети та збір за нотаріальне засвідчення консулом заяви дитини про згоду на вихід з громадянства .

Наприклад:

доросла особа = 282 євро,

доросла особа + дитина до 14 років = 282 євро,

доросла особа + двоє дітей до 14 років = 282 євро,

доросла особа + дитина від 14 років = 282 + 28 євро,

дитина до 14 років = 282 євро,

дитина від 14 років = 282 + 28 євро.


 Другий з батьків моєї дитини – громадянин Кіпру. Моя дитина теж отримала громадянство Кіпру. Чи є у неї громадянство України? 

Відповідно до статті 7 Закону України «Про громадянство України» в редакції від 18.01.2001 р., особа, батьки або один з батьків якої на момент її народження були громадянами України, є громадянином України

Якщо дитина народилася до 01.03.2001 р.(до набуття чинності Закону України «Про громадянство України» в редакції від 18.01.2001 р.), при різному громадянстві батьків, один з яких на момент народження дитини перебував у громадянств України, дитина є громадянином України:

  • 1) якщо вона народилася на території України;
  • 2) якщо вона народилася за межами держави, але батьки або один з них у цей час постійно проживали на території України (тобто не оформили виїзд на постійне проживання за кордон).

При різному громадянстві батьків, один з яких на момент народження дитини перебував у громадянстві України, якщо в цей час обоє з батьків постійно проживали за межами України, громадянство дитини, яка народилася за межами України, визначається за письмовою згодою батьків.

Дитина, батько чи мати якої на момент її народження перебували у громадянстві України, а другий був особою без громадянства чи був невідомим, є громадянином України незалежно від місця її народження.

Відповідно до пункту 1 статті 2 Закону України «Про громадянство України», одним із принципів громадянства України є принцип єдиного громадянства. Тобто, якщо громадянин України набув громадянство (підданство) іншої держави або держав, то у правових відносинах з Україною він визнається лише громадянином України.

Більш детально


Як зареєструвати громадянином України дитину, народжену на Кіпрі?

Консульський відділ Посольства здійснює реєстрацію громадянства України за народженням за письмовою заявою того з батьків дитини, хто є громадянином України. Перелік необхідних документів міститься у розділі “Дії з питань громадянства” → “Набуття громадянства України за народженням

Термін реєстрації громадянства за народженням: протягом 7 календарних днів з дня подачі відповідних документів. Процедура реєстрації українського громадянства є безкоштовною.


 Набуття громадянства

Довідка про реєстрацію дитини громадянином України за народженням була оформлена з помилкою. У такому вигляді її відмовляються приймати. Що робити?

Просимо звернути увагу на важливість зазначення особових даних дитини  в такій довідці у повній відповідності до свідоцтва про народження: дата народження, написання імені (прізвище, ім’я та по батькові). У разі виявлення у довідці розбіжностей (наприклад: відсутність по батькові, зазначення лише одної частини подвійного імені тощо), слід звернутися до органу видачі довідки, надавши оригінал довідки, яка містить неточності, та необхідні документи разом з заявою у довільній формі щодо виправлення розбіжностей (замість заяви встановленого зразку).


 Довідку про реєстрацію дитини громадянином України за народженням було втрачено. Де можна оформити дублікат або повторний документ?

Якщо довідку бло втрачено, то видачу повторної довідки або дублікату чинним законодавством не передбачено. Натомість органом видачі первинної довідки оформлюється довідка про проведену реєстрацію особи громадянином України за народженням.


 ВІЗОВІ ПИТАННЯ

Візовий калькулятор, що допоможе розрахувати кількість днів дозволеного перебування на території Шенгенської зони з урахуванням Ваших попередніх поїздок: http://ec.europa.eu/dgs/home-affairs/what-we-do/policies/borders-and-visas/border-crossing/schengen_calculator_en.html?lang=en


 

Безвізовий режим з ЄС для громадян України-власників біометричних паспортів для виїзду за кордон

З 11 червня 2017 року набув чинності безвізовий режим в'їзду для громадян України, які є власниками закордонних паспортів нового зразку - з носієм біометричної інформації.
Відтак, власники таких документів можуть вїжджати до країн ЄС та Шенгенського простору без необхідності оформлення візи та залишатися на їхні' території на строк (суцільний або сумарний) до 90 днів протягом 180 днів. Проте, слід звернути увагу, що безвізовий в'їзд можливий не до всіх країн/територій, які є членами ЄС та входять до Шенгенського простору.

Більш детально

До яких країн Європейського Союзу та Шенгенської зони я можу поїхати без візи?

З 11 червня 2017 року - дня запуску безвізового режиму українці отримали право їздити без віз до 30 країн Європи. Вони діляться на три блоки:

а) 22 країни Європейського союзу, які входять до Шенгенської зони: Австрія, Бельгія, Греція, Данія, Естонія, Іспанія, Італія, Латвія, Литва, Люксембург, Мальта, Нідерланди, Німеччина, Польща, Португалія, Словаччина, Словенія, Угорщина, Фінляндія, Франція, Чехія та Швеція;

б) 4 держави в складі ЄС, які входять до Шенгенської зони, але ще не зняли контроль на своїх внутрішніх кордонах: Болгарія, Кіпр, Румунія та Хорватія;

в) 4 держави, які не входять до ЄС, але є учасницями Шенгенської угоди: Ісландія, Ліхтенштейн, Норвегія та Швейцарія.

Але й це ще не все. Візові вимоги для українських мандрівників знімуть також країни та території, які зараз вимагають від українців наявності шенгенської візи, або ж ті, в які можна потрапити лише транзитом через держави-члени Шенгенської угоди, – наприклад, Монако чи Ватикан.

Дві держави у складі ЄС – Велика Британія та Ірландія – провадять власну міграційну політику, тому для їхнього відвідування громадянам України, як і раніше, потрібно оформлювати візи. Необхідність оформлювати візи також розповсюджується на неєвропейські території Франції та Нідерландів.



Які документи у мене можуть запитати на кордоні з ЄС?

Перетин іноземцями кордону з європейськими країнами регламентує Шенгенський прикордонний кодекс. Прикордонна перевірка заснована на правилах, прописаних у цьому документі, і зводиться до головної мети – переконатися, що подорожуючий не планує порушувати європейські міграційні правила.

Прикордонник має право перевірити виконання п'яти вимог, причому ці вимоги не залежать від наявності візи, вони діють рівною мірою для мандрівників, які перетинають кордон у межах як візового, так і безвізового режиму. Умови в'їзду до ЄС наступні:

1) наявність документа для перетину кордону (наприклад, закордонного паспорту);

2) переконливе обґрунтування мети та умов перебування у країнах Європи;

3) наявність достатніх фінансових коштів для перебування в ЄС та для повернення додому;

4) відсутність мандрівника у переліку осіб, яким заборонений в'їзд до ЄС;

5) відсутність з боку мандрівника загрози для громадського порядку, безпеки, громадського здоров'я та міжнародних відносин. 

Для перевірки мети поїздки на кордоні можуть попросити такі підтверджуючі документи:

Для бізнес-подорожей і відряджень:

  • запрошення на зустріч
  • інший документ, що підтверджує торговельні або ділові відносини
  • квиток на виставку або захід, якщо метою поїздки є їхнє відвідування

Для туризму або приватних подорожей:

  • бронювання проживання або запрошення в довільній формі, якщо ви збираєтеся зупинитися у друзів
  • зворотний квиток (якщо ви подорожуєте автомобілем, це не обов'язкова вимога)
  • маршрут або план вашої поїздки, якщо ви подорожуєте автомобілем

Для подорожей з метою навчання:

  • сертифікат про реєстрацію/зарахування до навчального закладу/курсів/школи
  • студентське посвідчення або сертифікат про відвідування курсів

Для подорожей з метою участі в політичних, наукових, культурних, спортивних або релігійних заходах або з іншою метою:

  • запрошення, вхідні квитки, дані про реєстрацію або програми; у них має бути вказана назва організації, яка запрошує, та термін перебування
  • будь-які інші прийнятні документи, що підтверджують мету візиту

В якості доказу фінансової спроможності або забезпечення поїздки мандрівник може надати такі варіанти підтвердження (на власний вибір):

  • готівкові кошти
  • тревел-чеки
  • оплачене проживання та квитки
  • фінансові гарантії сторони, яка запрошує
  • кредитні картки міжнародних платіжних систем

Важливо! Виписки з банків про стан рахунку, довідки з місця роботи та інші подібні документи не включені до списку та не обов'язкові до надання.

Водночас, якщо у прикордонника виникнуть сумніви, на кордоні вас можуть попросити підтвердити наявність коштів на банківському рахунку – за допомогою банкоматів у зоні прикордонного контролю, інтернет-банкінгу або телефонного дзвінка у банк.

Якщо є бажання, ви можете везти із собою чек з банкомату або інший підтверджуючий документ, але ви не зобов'язані цього робити; прикордонник не має права відмовити вам у в'їзді лише на тій підставі, що у вас немає паперу з печаткою банку. Вибір документа, що підтверджує наявність коштів, залишається за вами.

Також у вас можуть запросити діючу медичну страховку міжнародного зразка, але її наявність не є обов'язковою, а її відсутність не може стати підставою для відмови у в'їзді.
Більше відповідей на часті запитання щодо безвізового режиму - на спеціалізованому веб-сайті http://openeurope.in.ua/ 


 

Інформація для громадян, які переміщуються через митний кордон України


ПИТАННЯ НОТАРІАТУ


Будь-яка нотаріальна дія вчинюється за особистої присутності особи-заявника, усі документи надаються з копіями.


При цьому варто зазначити, що є доцільним попередньо узгоджувати текст довіреності з органами в Україні, де вона буде пред’являтись з метою уникнення можливих неузгодженостей, пов’язаних з невідповідністю тексту довіреності вимогам за місцем пред’явлення.


Див. більш детально


Вкрай ВАЖЛИВО!!!

На момент звернення до консула, який вчиняє нотаріальні дії, необхідно чітко зазначити, чи потребуєте Ви оформлення та нотаріального посвідчення «Заяви про внесення Вашої довіреності до «Єдиного реєстру довіреностей України».  НЕОБХІДНІСТЬ оформлення «Заяви про внесення Вашої довіреності до «Єдиного реєстру довіреностей України» ВИЗНАЧАЄ НЕ КОНСУЛ, а ГРОМАДЯНИН УКРАЇНИ, ЯКИЙ ЗВЕРНУВСЯ за вчиненням нотаріальної дії та підписує довіреність.

 Така заява, як правило, завжди вимагається нотаріусами в Україні:

- при укладенні від Вашого імені угод щодо розпорядження, відчуження. продажу, дарування, обміну належної Вам квартири (частки квартири), земельної ділянки, гаража, автомобілів  тощо;

- при оформленні – за довіреністю – Ваших спадкових прав після смерті певної особи (батька матері, інших родичів) та отримання Свідоцтва про право на спадщину, яке за довіреністю оформлюватиметься на Ваше ім’я;

- при оформленні «банківських довіреностей» тобто довіреностей щодо розпорядження (відкриття, закриття, користування) належними Вам рахунками у банках, зняття коштів (грошей) з належних вам рахунків у банках; щодо представлення Ваших інтересів у Фонді гарантування вкладів.


 Мені потрібно видати довіреність на вчинення дій від мого імені. Чи буде довіреність, засвідчена консулом, дійсною в Україні?

 Згідно з чинним законодавством у сфері нотаріату консул може засвідчити ваш підпис на довіреності.

Водночас, з огляду на відсутність доступу закордонних дипломатичних установ України до Єдиного реєстру довіреностей, до кожної посвідченої довіреності консул засвідчує підпис довірителя на спеціальній заяві про реєстрацію такої довіреності в Єдиному реєстрі.

Для того, щоб засвідчити довіреність та заяву про її реєстрацію в Єдиному реєстрі довіреностей, вам необхідно надати відповідну заяву, Ваш закордонний паспорт (з копією), копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера, а також копію паспорта представника, копія довідки про присвоєння йому ідентифікаційного номера, місце реєстрації тощо.

В окремих випадках необхідно також надати інші документи - див. нижче.


 

Скільки коштує посвідчення заяви або довіреності?

  • Ø Загальна вартість оформлення нотаріальної заяви становить 37 євро: 28 євро за посвідчення підпису та 9 євро за надання технічних послуг (підготовка проекту заяви).
  • Ø Вартість оформлення довіреності коливається від 56 євро до 90 євро, залежно від предмету довіреності. Також при посвідченні довіреностей майнового характеру враховується, ким  довірена особа доводиться особі, яка видає довіреність.

 Якщо довірена особа є дитиною, другим з подружжя або батьком чи матір’ю і спорідненість доведена шляхом пред’явлення оригіналу свідоцтва про одруження, про народження, про переміну прізвища тощо – застосовується пільговий тариф.

 За підготовку проекту довіреності стягується 9 євро (надання технічних послуг).

  • Ø Також слід враховувати, що будь-яка нотаріально посвідчена довіреність підлягає реєстрації у Єдиному реєстрі довіреностей (ЄРД).

 Вартість оформлення нотаріальної заяви про реєстрацію довіреності у ЄРД становитиме 37 євро (28 євро посвідчення підпису, 9 євро технічні послуги).

 

Що потрібно для оформлення нотаріальної заяви?

 Для оформлення нотаріальної заяви (згоди на оформлення дитині паспорта або виїзд дитини з України, прийняття або відмова від спадщини тощо) потрібно особисто прибути до Посольства у прийомні години консульського відділу (Пн., Вт., Ср., Пн. – з 10.00 до 12.00).

 При собі необхідно мати: дійсний закордонний паспорт, копію першої сторінки з персональними даними, заповнену заяву на оформлення нотаріальної заяви та квитанцію про сплату консульського збору у розмірі 28 євро та 9 євро за надання технічних послуг.


 

Як оформити довіреність на продаж квартири, гаража, земельної ділянки, іншого нерухомого майна? Що для цього потрібно?

Для нотаріального посвідчення довіреності на розпорядження, продаж, оренду нерухомого майна (квартири, будинку, земельної ділянки, гаража), потрібно надати:

відповідну заяву, Ваш закордонний паспорт (з копією), копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера, а також копію паспорта представника, копія довідки про присвоєння йому ідентифікаційного номера, місце реєстрації тощо.

Крім того, необхідно документально підтвердити право власності на це майно (квартиру, гараж, землю, будинок), тобто пред’явити правовстановлюючий документ або його копію ("Свідоцтво про право власності на житло" або "Свідоцтво про приватизацію житла (квартири)" або  "Свідоцтво про право на спадщину" або "Договір купівлі-продажу" (нотаріально посвідчений) або  "Договір міни" (нотаріально посвідчений) або  "Договір дарування" (нотаріально посвідчений) або витяг з реєстру про право власності на нерухоме майно або витяг з реєстру речових прав на нерухоме майно.


Як оформити довіреність на дарування квартири, гаража, земельної ділянки, іншого нерухомого майна тощо? Що для цього потрібно?

Для нотаріального посвідчення довіреності на дарування нерухомого майна (квартири, будинку, земельної ділянки, гаража), потрібно надати:

відповідну заяву, Ваш закордонний паспорт (з копією), копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера, а також копію паспорта представника, копія довідки про присвоєння йому ідентифікаційного номера, місце реєстрації тощо, а також відомості щодо особи, якій Ви хочете подарувати Ваше нерухоме майно, або від якої Ви хочете прийняти у дар нерухоме майно, включаючи  прізвище, ім’я та по-батькові, дату народження. Крім того, ЯКЩО ВИ ХОЧЕТЕ ПОДАРУВАТИ, необхідно документально підтвердити право власності на це майно (квартиру, гараж, землю, будинок), тобто пред’явити правовстановлюючий документ або його копію.

ПРИ ПРИЙНЯТТІ У ДАР відомості щодо правовстановлюючих документів  НЕПОТРІБНІ.


 Як оформити довіреність на розпорядження банківським рахунком, вкладом, грошовими коштами на банківському рахунку? Що для цього потрібно?

Для нотаріального посвідчення довіреності на розпорядження банківським рахунком, вкладом, грошовими коштами на банківському рахунку, потрібно надати:відповідну заяву, Ваш закордонний паспорт (з копією), копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера, а також копію паспорта представника, копія довідки про присвоєння йому ідентифікаційного номера, місце реєстрації тощо. Крім того, необхідно  підтвердити наявність відкритого на Ваше ім’я банківського рахунку, тобто надати правовстановлюючий документ – банківський договір – або його копію.


 Як оформити нотаріально посвідчену заяву про набуття спадщини, бо в мене нещодавно помер один з прямих родичів.

Заява про відмову або для набуття спадщини може бути вчинена громадянином України та нотаріально посвідчена у Посольстві  України. Для того, щоб оформити Заяву про набуття спадщини в Україні після смерті родича (батька, матері, інших родичів…), необхідно надати відповідну заяву, Ваш закордонний паспорт (з копією), копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера, копію Свідоцтва про смерть померлої особи, відомості щодо адреси його постійного проживання до часу смерті; відомості щодо нотаріального органу (державної нотаріальної контори або приватного нотаріуса), до якого буде подаватися підписана Вами заява і який відкриватиме в Україні спадкову справу та здійснюватиме провадження за спадковою справою; копії документів (свідоцтв про народження, укладення/розірвання шлюбів, переміну прізвища), які вказуватимуть на Ваш родинний зв’язок з померлою особою.


Які документи необхідно отримати в Посольстві з метою укладання шлюбу на території Республіки Кіпр?

Відповідну нотаріально посвідчену зразок заяви про те, що громадянин України не перебуваєте на цей час у зареєстрованому шлюбі, можна зробити у Посольстві у день звернення.

Із собою необхідно мати чинний паспорт громадянина України для виїзду за кордон, актуальні довідки про проживання на Кіпрі, копію свідоцтва про народження та копії документів (свідоцтв) про укладення та розірвання шлюбів (за умови, що Ви перебували у попередньому шлюбі).

З метою укладення шлюбу на території РК заявник має підписати згадану заяву в консульському відділі посольства або в Україні, яка в останньому випадку має бути апостильована та перекладена на англійську мову.

Після підписання та засвідчення заяви, у разі необхідності, консульським відділом може бути видана довідка про сімейний стан.

Консульський збір становить: 28+23+9 євро.


 Яким чином можливо надати дозвіл на виїзд моєї дитини за межі України?

З цією метою один з батьків, що перебуває за межами України має підписати заяву, яку засвідчує консул та в якій зазначається про згоду на виїзд дитини за межі України. В заяві має бути зазначений період виїзду за кордон та країни, до яких планується виїзд дитини. При цьому необхідно мати дійсний паспорт громадянина України для виїзду за кордон (зразок заяви)


 Переклади документів теж необхідно засвідчувати штампом апостиль?

Так, усі переклади документів, виконані не на території України, мають містити засвідчення підпису перекладача штампом апостиль відповідно до положень Гаазької конвенції 1961 року, яка скасовує вимогу легалізації офіційних документів, обмежуючись проставленням на документі штампу апостиль. Таке засвідчення перекладу дозволяє його використовувати на території інших країн. Якщо переклад було виконано на території України,  підпис перекладача має бути засвідчено нотаріусом.


 Чи можна поставити в посольстві штамп «Апостиль» на документ, виданий в Україні?

Ні, необхідно переслати документ до України для проставлення штампу «Апостиль». Штамп «Апостиль» проставляється в Міністерстві юстиції, Міністерстві закордонних справ або Міністерстві освіти України. При проставленні штампу «Апостиль» довіреність не вимагається.


 Чи потрібно завчасно домовлятись про зустріч з консульським працівником?

Консульський прийом проходить кожного робочого дня з 10.00 до 12.00 без попереднього запису. Приймаються всі громадяни, що звернулись в прийомний час до консульського відділу в порядку живої черги  в день звернення.


 Яким чином сплачується консульський збір?

Консульський збір сплачується у відділенні Bank of Cyprus Makedonitissa Branch, який розташовується за адресою:  8A, 28is Oktovriou Ave., Makedonitissa, Nicosia за направленням, виданим консульським відділом в день подачі документів до консульського відділу. Безпосередньо в консульському відділі платежі за вчинення консульських дій не приймаються (приймаються тільки, якщо на Кіпрі неробочий день).


 Чи може надати Посольство України послуги адвоката?

Консульська посадова особа не може бути законним представником фізичних або юридичних осіб України за кордоном через відповідні обмеження, передбачені законодавством іноземних країн та міжнародними договорами.


 


Консульський відділ Посольства
Керівник: Сіренко Наталія Юріївна
Перший секретар з консульських питань
Адреса:

м. Нікосія, Енгомі, 2415, Македонітісса, вул. Андреа Міаулі, 10

Телефон: (+357) 22-464383
Факс: (+357) 22-464381
Ел. пошта: uaconsulcy@gmail.com
Веб-сайт: https://www.facebook.com/uaconsulcy/?ref=settings
Графік роботи:

Часи роботи з громадянами:

Понеділок, вівторок, середа, п’ятниця:   10.00 - 12:00, додатково у середу 15.00-17.00 (за попередньою домовленістю)

Четвер:  10:00 – 12:00,  для громадян певних категорій (інваліди, вагітні, тяжкохворі).

Із запитаннями прохання звертатися по телефону (+357) 22-464383  після 14.30, або надсилати на електронну адресу: uaconsulcy@gmail.com

У неробочий та неприйомний час, у вихідні та святкові дні прийом громадян  України проводиться у екстрених випадках: втрата паспортних документів, ДТП, смерть, арешт тощо.

Кожен третій вівторок місяця здійснюється особистий прийом громадян Послом України в Республіці Кіпр Б.І.Гуменюком з 10 до 12 години.