Посольство України в Республіці Кіпр

, Київ 02:11

Часті запитання / FAQ

Чи можу я  оформити новий закордонний паспорт в Посольстві України на Кіпрі?

Так. Посольство здійснило перехід на нову технологічну платформу та встановило обладнання для отримання біометричної інформації від заявників. Відповідно до змін у постанові КМУ від 7 травня 2014 року №152, встановлених постановою №1001 від 16.11.2016 року, паспорт громадянина України оформлюється виключно з носієм біометричної інформації

Детально з переліком документів можна ознайомитись в розділі «Паспортні дії», «Оформлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон». Для вписання повного і вірного місця народження, підтвердження написання імені і зокрема по-батькові, просимо також мати при собі внутрішній паспорт України (або його копію). 

При цьому слід врахувати, що паспортні документи виготовляються та персоналізуються централізовано - на потужностях Національного банку України, а потім надсилаються до органів, які здійснювали прийняття заяви про оформлення паспорта. Відтак, слід рахуватися з тим, що від моменту подачі заяви про оформлення закордонного паспорта до його отримання в закордонній дипломатичній установі може пройти до 90 днів (відповідно до встановлених законодавством термінів).

Звичайно, виготовлений документ може надйти до установи і значно раніше - про 1,5 - 2-х місяців. Разом з тим, за умови відсутності дійсного паспорта, не радимо планувати поїздок на термін до 90 днів від моменту подачі клопотання про оформлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон.

Чи можна оформити паспорт в Україні громадянам, які постійно проживають за кордоном (мають штамп "Постійне проживання" у закордонному паспорті) та не мають внутрішнього паспорта і реєстрації в Україні?

До початку оформлення паспортів громадянина України для виїзду за кордон з носієм біометричної інформації було здійснено чимало змін у нормативно правовій базі паспортної сфери. Зокрема, п. 36  Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, знищення паспорта громадянина України для виїзду за кордон, його тимчасового затримання та вилучення дозволяє таким громадянам звертатися для обміну паспорта до територіального органу або підрозділу ДМС в Україні

 Як оформити довіреність на продаж квартири, гаража, земельної ділянки, іншого нерухомого майна? Що для цього потрібно?

Для нотаріального посвідчення довіреності на розпорядження, продаж, оренду нерухомого майна (квартири, будинку, земельної ділянки, гаража), потрібно

прибути до консульської установи ОСОБИСТО (будь-яка нотаріальна дія вчинюється за особистої присутності особи-заявника).

При цьому необхідно мати:

1) дійсний паспорт громадянина України для виїзду за кордон;

2) довідку з місця проживання на Кіпрі;

3) номер ідентифікаційного коду платника податків (комбінація з десяти цифр);

4) відомості щодо повіреної особи, тобто особи, на яку оформлюється довіреність чи доручення, у тому числі:

- прізвище, ім’я та по-батькові;

- дату народження;

- адресу проживання, згідно з реєстрацією у паспорті;

- паспортні дані (номер і серія паспорта, дата і орган видачі паспорта або копію "внутрішнього" паспорта);

- номер ідентифікаційного коду платника податків (комбінація з десяти цифр);

- оригінал документа (квитанції) про сплату консульського збору.

Крім того, необхідно документально підтвердити право власності на це майно (квартиру, гараж, землю, будинок), тобто пред’явити правовстановлюючий документ або його копію.

Такими документами можуть бути:

- "Свідоцтво про право власності на житло" або

- "Свідоцтво про приватизацію житла (квартири)" або

- "Свідоцтво про право на спадщину" або

- "Договір купівлі-продажу" (нотаріально посвідчений) або

- "Договір міни" (нотаріально посвідчений) або

- "Договір дарування" (нотаріально посвідчений) або

- витяг з реєстру про право власності на нерухоме майно або

- витяг з реєстру речових прав на нерухоме майно.

 Вкрай ВАЖЛИВО!!!

На момент звернення до консула, який вчиняє нотаріальні дії, необхідно чітко зазначити, чи потребуєте Ви оформлення та нотаріального посвідчення «Заяви про внесення Вашої довіреності до «Єдиного реєстру довіреностей України».

НЕОБХІДНІСТЬ оформлення «Заяви про внесення Вашої довіреності до «Єдиного реєстру довіреностей України» ВИЗНАЧАЄ НЕ КОНСУЛ, а ГРОМАДЯНИН УКРАЇНИ, ЯКИЙ ЗВЕРНУВСЯ за вчиненням нотаріальної дії та підписує довіреність.

Така заява, як правило, завжди вимагається нотаріусами в Україні:

- при укладенні від Вашого імені угод щодо розпорядження, відчуження. продажу, дарування, обміну належної Вам квартири (частки квартири), земельної ділянки, гаража, автомобілів  тощо;

- при оформленні – за довіреністю – Ваших спадкових прав після смерті певної особи (батька матері, інших родичів) та отримання Свідоцтва про право на спадщину, яке за довіреністю оформлюватиметься на Ваше ім.’я;

- при оформленні «банківських довіреностей» тобто довіреностей щодо розпорядження (відкриття, закриття, користування) належними Вам рахунками у банках, зняття коштів (грошей) з належних вам рахунків у банках; щодо представлення Ваших інтересів у Фонді гарантування вкладів.

 Як оформити довіреність на Дарування квартири, гаража, земельної ділянки, іншого нерухомого майна тощо? Що для цього потрібно?

Для нотаріального посвідчення довіреності на дарування нерухомого майна (квартири, будинку, земельної ділянки, гаража), потрібно

прибути до консульської установи ОСОБИСТО (будь-яка нотаріальна дія вчинюється за особистої присутності особи-заявника).

При цьому необхідно мати:

1) дійсний паспорт громадянина України для виїзду за кордон;

2) довідку з місця проживання на Кіпрі;

3) номер ідентифікаційного коду платника податків (комбінація з десяти цифр);

4) відомості щодо особи, якій Ви хочете подарувати Ваше нерухоме майно, або від якої Ви хочете прийняти у дар нерухоме майно, включаючи  прізвище, ім’я та по-батькові, дату народження,

5) відомості щодо повіреної особи, тобто особи, на яку оформлюється довіреність чи доручення, у тому числі:

- прізвище, ім’я та по-батькові;

- дату народження;

- адресу проживання, згідно з реєстрацією у паспорті;

- паспортні дані (номер і серія паспорта, дата і орган видачі паспорта або копію "внутрішнього" паспорта);

- номер ідентифікаційного коду платника податків (комбінація з десяти цифр);

- оригінал документа (квитанції) про сплату консульського збору.

Крім того, ЯКЩО ВИ ХОЧЕТЕ ПОДАРУВАТИ, необхідно документально підтвердити право власності на це майно (квартиру, гараж, землю, будинок), тобто пред’явити правовстановлюючий документ або його копію.

Такими документами можуть бути:

- "Свідоцтво про право власності на житло" або

- "Свідоцтво про приватизацію житла (квартири)" або

- "Свідоцтво про право на спадщину" або

- "Договір купівлі-продажу" (нотаріально посвідчений) або

- "Договір міни" (нотаріально посвідчений) або

- "Договір дарування" (нотаріально посвідчений) або

- витяг з реєстру про право власності на нерухоме майно або

- витяг з реєстру речових прав на нерухоме майно.

ПРИ ПРИЙНЯТТІ У ДАР відомості щодо правовстановлюючих документів  НЕПОТРІБНІ.

Як оформити довіреність на розпорядження банківським рахунком, вкладом, грошовими коштами на банківському рахунку? Що для цього потрібно?

Для нотаріального посвідчення довіреності на розпорядження банківським рахунком, вкладом, грошовими коштами на банківському рахунку, потрібно

прибути до консульської установи ОСОБИСТО (будь-яка нотаріальна дія вчинюється за особистої присутності особи-заявника).

При цьому необхідно мати:

1) дійсний паспорт громадянина України для виїзду за кордон;

2) довідку з місця проживання на Кіпрі;

3) номер ідентифікаційного коду платника податків (комбінація з десяти цифр);

4) відомості щодо повіреної особи, тобто особи, на яку оформлюється довіреність чи доручення, у тому числі:

- прізвище, ім’я та по-батькові;

- дату народження;

- адресу проживання, згідно з реєстрацією у паспорті;

- паспортні дані (номер і серія паспорта, дата і орган видачі паспорта або копію "внутрішнього" паспорта);

- номер ідентифікаційного коду платника податків (комбінація з десяти цифр);

- оригінал документа (квитанції) про сплату консульського збору.

Крім того, необхідно  підтвердити наявність відкритого на Ваше ім’я банківського рахунку, тобто надати правовстановлюючий документ – банківський договір – або його копію.

Вкрай ВАЖЛИВО!!!

На момент звернення до консула, який вчиняє нотаріальні дії, необхідно чітко зазначити, чи потребуєте Ви оформлення та нотаріального посвідчення «Заяви про внесення Вашої довіреності до «Єдиного реєстру довіреностей України».

НЕОБХІДНІСТЬ оформлення «Заяви про внесення Вашої довіреності до «Єдиного реєстру довіреностей України» ВИЗНАЧАЄ НЕ КОНСУЛ, а ГРОМАДЯНИН УКРАЇНИ, ЯКИЙ ЗВЕРНУВСЯ за вчиненням нотаріальної дії та підписує довіреність.

Така заява, як правило, завжди вимагається нотаріусами в Україні:

- при укладенні від Вашого імені угод щодо розпорядження, відчуження. продажу, дарування, обміну належної Вам квартири (частки квартири), земельної ділянки, гаража тощо;

- при оформленні – за довіреністю – Ваших спадкових прав після смерті певної особи (батька матері, інших родичів) та отримання Свідоцтва про право на спадщину, яке за довіреністю оформлюватиметься на Ваше ім.’я;

- при оформленні «банківських довіреностей» тобто довіреностей щодо розпорядження (відкриття, закриття, користування) належними Вам рахунками у банках, зняття коштів (грошей) з належних вам рахунків у банках; щодо представлення Ваших інтересів у Фонді гарантування вкладів.

Оформити довіреність для отримання довідки з податкової інспекції щодо номеру облікової картки платника податків… та про відсутність заборгованості за податковими платежами в Україні.

Для того, щоб оформити довіреність на отримання Довідки з податкової інспекції, необхідно:

прибути до консульської установи ОСОБИСТО (будь-яка нотаріальна дія вчинюється за особистої присутності особи-заявника).

При цьому необхідно мати:

1) дійсний паспорт громадянина України для виїзду за кордон;

2) довідку з місця проживання на Кіпрі;

3) номер ідентифікаційного коду платника податків (комбінація з десяти цифр);

4) реквізити (номер, серія, дата і орган видачі) власного "внутрішнього" паспорта або його копію (1, 2 сторінки та сторінки із пропискою);

5) відомості щодо повіреної особи, тобто особи, на яку оформлюється довіреність чи доручення, у тому числі:

- прізвище, ім’я та по-батькові;

- дату народження;

- адресу проживання, згідно з реєстрацією у паспорті;

- паспортні дані (номер і серія паспорта, дата і орган видачі паспорта або копію "внутрішнього" паспорта);

- номер ідентифікаційного коду платника податків (комбінація з десяти цифр);

- оригінал документа (квитанції) про сплату консульського збору.

Переклади документів теж необхідно засвідчувати штампом апостиль?

Так, усі переклади документів, виконані не на території України, мають містити засвідчення підпису перекладача штампом апостиль відповідно до положень Гаазької конвенції 1961 року, яка скасовує вимогу легалізації офіційних документів, обмежуючись проставленням на документі штампу апостиль. Таке засвідчення перекладу дозволяє його використовувати на території інших країн. Якщо переклад було виконано на території України,  підпис перекладача має бути засвідчено нотаріусом.

Довідка про реєстрацію дитини громадянином України за народженням була оформлена з помилкою. У такому вигляді її відмовляються приймати. Що робити?

Просимо звернути увагу на важливість зазначення особових даних дитини  в такій довідці у повній відповідності до свідоцтва про народження: дата народження, написання імені (прізвище, ім’я та по батькові). У разі виявлення у довідці розбіжностей (наприклад: відсутність по батькові, зазначення лише одної частини подвійного імені тощо), слід звернутися до органу видачі довідки, надавши оригінал довідки, яка містить неточності, та необхідні документи разом з заявою у довільній формі щодо виправлення розбіжностей (замість заяви встановленого зразку).

Довідку про реєстрацію дитини громадянином України за народженням було втрачено. Де можна оформити дублікат або повторний документ?

Якщо довідку бло втрачено, то видачу повторної довідки або дублікату чинним законодавством не передбачено. Натомість органом видачі первинної довідки оформлюється довідка про проведену реєстрацію особи громадянином України за народженням.

Які документи необхідно отримати в посольстві з метою укладання шлюбу на території Республіки Кіпр?

Відповідну нотаріально посвідчену заяву про те, що громадянин України не перебуваєте на цей час у зареєстрованому шлюбі, можна зробити у Посольстві у день звернення.

Із собою необхідно мати чинний паспорт громадянина України для виїзду за кордон, актуальні довідки про проживання на Кіпрі, копію свідоцтва про народження та копії документів (свідоцтв) про укладення та розірвання шлюбів (за умови, що Ви перебували у попередньому шлюбі).

З метою укладення шлюбу на території РК заявник має підписати згадану заяву в консульському відділі посольства або в Україні, яка в останньому випадку має бути апостильована та перекладена на англійську мову.

Після підписання та засвідчення заяви, у разі необхідності, консульським відділом може бути видана довідка про сімейний стан.

зразок заяви

 У разі закінчення терміну дії паспорта потрібно його продовжити або подати документи на виготовлення нового? 

Продовження паспортів з 01.10.2016 р. не здійснюється. В даний час оформлюються нові паспорти громадянина України для виїзду за кордон з біометричним безконтактним носієм.

Чи можливо залишити старий закордонний паспорт при оформленні нового, якщо в ньому наявна дійсна віза? 

За письмовою заявою заявника анульований паспорт для виїзду за кордон повертається йому закордонної дипломатичної установи, якщо в ньому проставлені одна чи декілька віз або якщо такий паспорт є підставою для отримання/продовження дозвільних документів на проживання в іноземній державі.

Що робити у разі втрати на території РК паспорту громадянина України для виїзду за кордон?

У разі втрати паспорта, вам необхідно звернутись до поліції за місцем втрати з заявою, де мають видати довідку про втрату паспорту із зазначенням його номеру.

Після цього необхідно звернутись до консульського відділу посольства,  надати довідку з поліції, 3 фото 3,5*4,5 см. та заповнити заяву на оформлення посвідчення особи на повернення в Україну. Варто зазначити, що у разі нелегального перебування на території РК при цьому можливе затримання громадянина з подальшою його депортацією.

Після підтвердження особи, належності її до громадянства України та місця її реєстрації в Україні посольством буде оформлено посвідчення особи на повернення в Україну, на підставі якого можливий виїзд до України.

 У разі народження дитини на території РК, чи можу я вписати її в паспорт батьків, оформити їй проїзний документ дитини або окремий паспорт?

Відповідно до чинної нормативної бази, з 01.04.2015 р. дітям оформлюється окремий паспорт громадянина України для виїзду за кордон. Паспорт оформлюється терміном на 4 роки.

У разі народження дитини на території Кіпру та необхідності термінового повернення разом з дитиною в Україну, батьки дитини можуть звернутися до Посольства з клопотання про оформлення дитині посвідчення особи на повернення в Україну.

 Для оформлення паспорта/посвідчення особи на повернення в Україну батьки дитини, народженої за кордоном після 01.03.2001 року, подають до Посольства довідку про реєстрацію дитини громадянином України. 

Крім цього моє подаватись заява від 2-х батьків з клопотанням про оформлення паспорту (у разі якщо батьки дитини є громадянами України). Заява може бути складена безпосередньо в консульському відділі. 

З урахуванням змін в чинному законодавстві України у сфері документування дітей паспортними документами, після 1 квітня 2015 року Посольство не приймає документи щодо внесення даних дітей/вклеєння фотокарток до паспортів батьків.

 Паспорти/ проїзні документи дитини, які згідно з законодавством були видані до запровадження нових паспортів, є дійсними протягом строку зазначеного у таких документах.

 Крім того, для виїзду дітей за кордон можуть також використовуватись паспортні документи одного з батьків дитини, відомості про яку були внесені до такого паспорта.

Яким чином можна оформити паспорт громадянина України для виїзду за кордон дитині в Україні без виїзду батьків до України?

Для цього батькам необхідно особисто звернутися до консульського відділу, мати при собі дійсний документ, що посвідчує  особу та громадянство (закордонний  паспорт) та підписати заяви щодо оформлення паспорту громадянина України для виїзду за кордон .  У разі подачі клопотання до Державної міграційної служби України іншою особою необхідно також посвідчити довіреність на цієї особи уповноваження на представлення інтересів батьків. 

Яким чином можливо надати дозвіл на виїзд моєї дитини за межі України?

З цією метою один з батьків, що перебуває за межами України має підписати заяву, яку засвідчує консул та в якій зазначається про згоду на виїзд дитини за межі України. В заяві має бути зазначений період виїзду за кордон та країни, до яких планується виїзд дитини. При цьому необхідно мати дійсний паспорт громадянина України для виїзду за кордон.

зразок заяви

Перетин кордону неповнолітніми:

Загальні положення виїзду з України неповнолітніх:

Умови перетину кордону України встановлюються Правилами перетинання державного кордону громадянами України (затв. постановою КМУ від 27.01.1995 р. №57 у ред. постанови КМУ №534 від 16.10.2014 р.) Щодо перетинання кордону неповнолітніми громадянами див. пп. 3 - 7.

Громадяни України, які досягли 16 річного віку, можуть самостійно виїжджати з України.

Громадяни України,  які не досягли 16-річного віку, можуть виїжджати за кордон:

а) у супроводі обох батьків;
б) у супроводі одного з батьків (за умови наявності нотаріально засвідченої згоди від другого з батьків; або без такої згоди - у наведених нижче випадках);
в) у супроводі осіб, уповноважених батьками, якщо такі особи на момент виїзду з України досягли 18-річного віку (за умови наявності нотаріально засвідченої згоди від обох/одного з батьків. Випадки надання згоди лише від одного з батьків наведені нижче).

Нижче розглянуто випадки виїзду з України неповнолітніх до 16 років.

Нотаріально засвідчена згода від обох/одного з батьків на виїзд дитини до 16 років потрібна у таких випадках:

а) відсутності на момент виїзду дитини у пункті пропуску одного з батьків (необхідна заява від другого з батьків);

б) відсутності на момент виїзду дитини у пункті пропуску обох батьків (необхідна заява від обох батьків).

 Заява засвідчується нотаріально, з  зазначенням у ній держави прямування та відповідного часового проміжку перебування дитини у цій державі.

Нотаріально засвідчена згода від одного з батьків на виїзд дитини до 16 років непотрібна у таких випадках:

а) якщо другий з батьків є іноземцем або особою без громадянства, що підтверджується записом про батька у свідоцтві про народження дитини*, та який (яка) відсутній у пункті пропуску;

б) якщо у паспорті громадянина України для виїзду за кордон, з яким перетинає державний кордон громадянин, який не досяг 16-річного віку, або проїзному документі дитини є запис про вибуття на постійне місце проживання за межі України чи відмітка про взяття на постійний консульський облік у дипломатичному представництві або консульській установі України за кордоном (Постанова КМУ від 19 жовтня 2016 р. № 733); 

 

Тимчасовий консульський облік не звільняє від вимоги надання заяви від другого з батьків!

в) у разі пред'явлення документів або їх нотаріально засвідчених копій: 

свідоцтва про смерть другого з батьків;

рішення суду про позбавлення батьківських прав другого з батьків;

рішення суду про визнання другого з батьків безвісно відсутнім;

рішення суду про визнання другого з батьків недієздатним;

рішення суду про надання дозволу на виїзд з України громадянину, який не досяг 16-річного віку, без згоди та супроводу другого з батьків;

довідки про народження дитини, виданої відділом реєстрації актів цивільного стану, із зазначенням підстав внесення відомостей про батька відповідно до частини першої статті 135 Сімейного кодексу України ( 2947-14 ) (під час виїзду дитини за кордон у супроводі одинокої матері).

* свідоцтво про народження та інші документи, якщо їх було видано за межами України компетентними органами іноземних країн, мають бути засвідчені у встановленому порядку та подаватися разом з перекладом українською мовою.

 Чи можна поставити в посольстві штамп «Апостиль» на документ, виданий в Україні?

Ні, необхідно переслати документ до України для проставлення штампу «Апостиль». Штамп «Апостиль» проставляється в Міністерстві юстиції, Міністерстві закордонних справ або Міністерстві освіти України. При проставленні штампу «Апостиль» довіреність не вимагається.

Що необхідно надати до консульського відділу з метою посвідчення довіреності на уповноваження інших осіб?

Для посвідчення довіреності заявник має подати консулу: паспорт громадянина України для виїзду за кордон, узгоджений примірник документу, який необхідно посвідчити або засвідчити, довідку про присвоєння ідентифікаційного номеру платника податків,  квитанцію про сплату консульського збору (консульський збір є відмінним в залежності від виду довіреності). При цьому варто зазначити, що є доцільним попередньо узгоджувати текст довіреності з органами в Україні, де вона буде пред’являтись з метою уникнення можливих неузгодженостей, пов’язаних з невідповідністю тексту довіреності вимогам за місцем пред’явлення. Довіреності підписуються заявником особисто в присутності консула, який засвідчує нотаріальну дію. Нотаріальна дія здійснюється в день звернення.

Як оформити довіреність на продаж квартири, гаража, земельної ділянки, іншого нерухомого майна? Що для цього потрібно?

Для нотаріального посвідчення довіреності на розпорядження, продаж, оренду нерухомого майна (квартири, будинку, земельної ділянки, гаража), потрібно

прибути до консульської установи ОСОБИСТО (будь-яка нотаріальна дія вчинюється за особистої присутності особи-заявника).

При цьому необхідно мати:

1) дійсний паспорт громадянина України для виїзду за кордон;

2) довідку з місця проживання у Кіпрі;

3) номер ідентифікаційного коду платника податків (комбінація з десяти цифр);

4) відомості щодо повіреної особи, тобто особи, на яку оформлюється довіреність чи доручення, у тому числі:

- прізвище, ім’я та по-батькові;

- дату народження;

- адресу проживання, згідно з реєстрацією у паспорті;

- паспортні дані (номер і серія паспорта, дата і орган видачі паспорта або копію "внутрішнього" паспорта);

- номер ідентифікаційного коду платника податків (комбінація з десяти цифр);

- оригінал документа (квитанції) про сплату консульського збору.

Крім того, необхідно документально підтвердити право власності на це майно (квартиру, гараж, землю, будинок), тобто пред’явити правовстановлюючий документ або його копію.

Такими документами можуть бути:

- "Свідоцтво про право власності на житло" або

- "Свідоцтво про приватизацію житла (квартири)" або

- "Свідоцтво про право на спадщину" або

- "Договір купівлі-продажу" (нотаріально посвідчений) або

- "Договір міни" (нотаріально посвідчений) або

- "Договір дарування" (нотаріально посвідчений) або

- витяг з реєстру про право власності на нерухоме майно або

- витяг з реєстру речових прав на нерухоме майно.

Як оформити довіреність на Дарування квартири, гаража, земельної ділянки, іншого нерухомого майна тощо? Що для цього потрібно?

Для нотаріального посвідчення довіреності на дарування нерухомого майна (квартири, будинку, земельної ділянки, гаража), потрібно

прибути до консульської установи ОСОБИСТО (будь-яка нотаріальна дія вчинюється за особистої присутності особи-заявника).

При цьому необхідно мати:

1) дійсний паспорт громадянина України для виїзду за кордон;

2) довідку з місця проживання на Кіпрі;

3) номер ідентифікаційного коду платника податків (комбінація з десяти цифр);

4) відомості щодо особи, якій Ви хочете подарувати Ваше нерухоме майно, або від якої Ви хочете прийняти у дар нерухоме майно, включаючи  прізвище, ім’я та по-батькові, дату народження,

5) відомості щодо повіреної особи, тобто особи, на яку оформлюється довіреність чи доручення, у тому числі:

- прізвище, ім’я та по-батькові;

- дату народження;

- адресу проживання, згідно з реєстрацією у паспорті;

- паспортні дані (номер і серія паспорта, дата і орган видачі паспорта або копію "внутрішнього" паспорта);

- номер ідентифікаційного коду платника податків (комбінація з десяти цифр);

- оригінал документа (квитанції) про сплату консульського збору.

Крім того, ЯКЩО ВИ ХОЧЕТЕ ПОДАРУВАТИ, необхідно документально підтвердити право власності на це майно (квартиру, гараж, землю, будинок), тобто пред’явити правовстановлюючий документ або його копію.

Такими документами можуть бути:

- "Свідоцтво про право власності на житло" або

- "Свідоцтво про приватизацію житла (квартири)" або

- "Свідоцтво про право на спадщину" або

- "Договір купівлі-продажу" (нотаріально посвідчений) або

- "Договір міни" (нотаріально посвідчений) або

- "Договір дарування" (нотаріально посвідчений) або

- витяг з реєстру про право власності на нерухоме майно або

- витяг з реєстру речових прав на нерухоме майно.

ПРИ ПРИЙНЯТТІ У ДАР відомості щодо правовстановлюючих документів  НЕПОТРІБНІ.

Як оформити довіреність на розпорядження банківським рахунком, вкладом, грошовими коштами на банківському рахунку? Що для цього потрібно?

Для нотаріального посвідчення довіреності на розпорядження банківським рахунком, вкладом, грошовими коштами на банківському рахунку, потрібно

прибути до консульської установи ОСОБИСТО (будь-яка нотаріальна дія вчинюється за особистої присутності особи-заявника).

При цьому необхідно мати:

1) дійсний паспорт громадянина України для виїзду за кордон;

2) довідку з місця проживання на Кіпрі;

3) номер ідентифікаційного коду платника податків (комбінація з десяти цифр);

4) відомості щодо повіреної особи, тобто особи, на яку оформлюється довіреність чи доручення, у тому числі:

- прізвище, ім’я та по-батькові;

- дату народження;

- адресу проживання, згідно з реєстрацією у паспорті;

- паспортні дані (номер і серія паспорта, дата і орган видачі паспорта або копію "внутрішнього" паспорта);

- номер ідентифікаційного коду платника податків (комбінація з десяти цифр);

- оригінал документа (квитанції) про сплату консульського збору.

Крім того, необхідно  підтвердити наявність відкритого на Ваше ім’я банківського рахунку, тобто надати правовстановлюючий документ – банківський договір – або його копію.

Як оформити нотаріально посвідчену заяву про набуття спадщини, бо в мене нещодавно помер один з прямих родичів.

Заява для набуття спадщини може бути вчинена громадянином України та нотаріально посвідчена у Посольстві  України.

Для того, щоб оформити Заяву про набуття спадщини в Україні після смерті родича (батька, матері, інших родичів…), необхідно:

прибути до консульської установи ОСОБИСТО (будь-яка нотаріальна дія вчинюється за особистої присутності особи-заявника).

При цьому необхідно мати:

1) дійсний паспорт громадянина України для виїзду за кордон;

2) довідку з місця проживання на Кіпрі;

3) номер ідентифікаційного коду платника податків (комбінація з десяти цифр);

4) реквізити (номер, серія, дата і орган видачі) власного "внутрішнього" паспорта або його копію (1, 2 сторінки та сторінки із пропискою);

5) копію Свідоцтва про смерть померлої особи, відомості щодо адреси його постійного проживання до часу смерті;

6) відомості щодо нотаріального органу (державної нотаріальної контори або приватного нотаріуса), до якого буде подаватися підписана Вами заява і який відкриватиме в Україні спадкову справу та здійснюватиме провадження за спадковою справою;

7) копії документів (свідоцтв про народження, укладення/розірвання шлюбів, переміну прізвища), які вказуватимуть на Ваш родинний зв’язок з померлою особою.

Чи потрібно завчасно домовлятись про зустріч з консульським працівником?

Консульський прийом проходить кожного робочого дня з 10.00 до 12.00 без попереднього запису. Приймаються всі громадяни, що звернулись в прийомний час до консульського відділу в порядку живої черги  в день звернення. 

Яким чином сплачується консульський збір?

Консульський збір сплачується у відділенні Bank of Cyprus Makedonitissa Branch, який розташовується за адресою:  8A, 28is Oktovriou Ave., Makedonitissa, Nicosia за направленням, виданим консульським відділом в день подачі документів до консульського відділу. Безпосередньо в консульському відділі платежі за вчинення консульських дій не приймаються (приймаються тільки, якщо на Кіпрі неробочий день).

 Які документи у мене можуть запитати на кордоні з ЄС?

Перетин іноземцями кордону з європейськими країнами регламентує Шенгенський прикордонний кодекс. Прикордонна перевірка заснована на правилах, прописаних у цьому документі, і зводиться до головної мети – переконатися, що подорожуючий не планує порушувати європейські міграційні правила.

Прикордонник має право перевірити виконання п'яти вимог, причому ці вимоги не залежать від наявності візи, вони діють рівною мірою для мандрівників, які перетинають кордон у межах як візового, так і безвізового режиму. Умови в'їзду до ЄС наступні:

1) наявність документа для перетину кордону (наприклад, закордонного паспорту);

2) переконливе обґрунтування мети та умов перебування у країнах Європи;

3) наявність достатніх фінансових коштів для перебування в ЄС та для повернення додому;

4) відсутність мандрівника у переліку осіб, яким заборонений в'їзд до ЄС;

5) відсутність з боку мандрівника загрози для громадського порядку, безпеки, громадського здоров'я та міжнародних відносин.  

Для перевірки мети поїздки на кордоні можуть попросити такі підтверджуючі документи:

Для бізнес-подорожей і відряджень:

  • запрошення на зустріч
  • інший документ, що підтверджує торговельні або ділові відносини
  • квиток на виставку або захід, якщо метою поїздки є їхнє відвідування

Для туризму або приватних подорожей:

  • бронювання проживання або запрошення в довільній формі, якщо ви збираєтеся зупинитися у друзів
  • зворотний квиток (якщо ви подорожуєте автомобілем, це не обов'язкова вимога)
  • маршрут або план вашої поїздки, якщо ви подорожуєте автомобілем

Для подорожей з метою навчання:

  • сертифікат про реєстрацію/зарахування до навчального закладу/курсів/школи
  • студентське посвідчення або сертифікат про відвідування курсів

Для подорожей з метою участі в політичних, наукових, культурних, спортивних або релігійних заходах або з іншою метою:

  • запрошення, вхідні квитки, дані про реєстрацію або програми; у них має бути вказана назва організації, яка запрошує, та термін перебування
  • будь-які інші прийнятні документи, що підтверджують мету візиту

В якості доказу фінансової спроможності або забезпечення поїздки мандрівник може надати такі варіанти підтвердження (на власний вибір):

  • готівкові кошти
  • тревел-чеки
  • оплачене проживання та квитки
  • фінансові гарантії сторони, яка запрошує
  • кредитні картки міжнародних платіжних систем

Важливо! Виписки з банків про стан рахунку, довідки з місця роботи та інші подібні документи не включені до списку та не обов'язкові до надання.

Водночас, якщо у прикордонника виникнуть сумніви, на кордоні вас можуть попросити підтвердити наявність коштів на банківському рахунку – за допомогою банкоматів у зоні прикордонного контролю, інтернет-банкінгу або телефонного дзвінка у банк.

Якщо є бажання, ви можете везти із собою чек з банкомату або інший підтверджуючий документ, але ви не зобов'язані цього робити; прикордонник не має права відмовити вам у в'їзді лише на тій підставі, що у вас немає паперу з печаткою банку. Вибір документа, що підтверджує наявність коштів, залишається за вами.

Також у вас можуть запросити діючу медичну страховку міжнародного зразка, але її наявність не є обов'язковою, а її відсутність не може стати підставою для відмови у в'їзді.
Більше відповідей на часті запитання щодо безвізового режиму - на спеціалізованому веб-сайті http://openeurope.in.ua/

 

 Інформаційна брошура щодо надання інформаційно-консультативної допомоги громадянам України, які повертаються в Україну за процедурою добровільного повернення, видворення або у порядку реадмісії


Консульський відділ Посольства
Керівник: Сіренко Наталія Юріївна
Перший секретар з консульських питань
Адреса:

м. Нікосія, Енгомі, 2415, Македонітісса, вул. Андреа Міаулі, 10

Телефон: (+357) 22-464383
Факс: (+357) 22-464381
Ел. пошта: uaconsulcy@gmail.com
Графік роботи:

Час роботи з громадянами:

Понеділок, вівторок, середа, п’ятниця:   10.00 —12:00, додатково у середу 15.00-17.00 (за попередньою домовленістю)

Четвер:  10:00 – 12:00,  для громадян певних категорій    (інваліди, вагітні, тяжкохворі)

У неробочий та неприйомний час, у вихідні та святкові дні прийом громадян  України проводиться у екстрених випадках: втрата паспортних документів, ДТП, смерть, арешт тощо.

Кожен третій вівторок місяця здійснюється особистий прийом громадян Послом України в Республіці Кіпр Б.І.Гуменюком з 10 до 12 години.